24. ledna 2013 –– produkty –– Ondřej Krynek
Britský obchodní dům Selfridges uvedl do prodeje speciální kolekci produktů v sérii No Noise. Známé a produkty od ještě známějších značek jsou v tomto případě vyvedeny bez etiket nebo s etiketami, kde logo chybí. Značky se vzdaly svých log a prodávají kvalitu svých produktů a známým designem obalů.
„Jak jsme v dnešním světě neustále bombardováni informacemi a podněty, svět se stává hlučnějším místem. V iniciativě, která přesahuje maloobchodní prodej, vás zveme na oslavu moci ticha, kde můžete vidět krásu produktů ve funkci a najít tak klid mezi davy, mezi dalšími produkty řvoucími svou značkou,“ uvádí k projektu No Noise obchodní dům Selfridges, který proslul i svou stavbou od architekta Jana Kaplického v Birmingahmu.
Iniciativa No Noise oslovila nejvýznamnější prodávané značky, které prodávají svou značkou i kvalitou, aby se svého brandu vzdali a vyrobili limitovanou kolekci produktů, která nebude prodávat logem, ale svým dobře známým tvarem, funkcí a osvědčenou kvalitou. Výsledkem je osm produktů, které se zbavili svých značek jako kečup a fazole Heinz, sluchátka Monster Beats, džíny Levi’s, pomazánka Marmite, pleťové mléko Clinique, krém Creme de la Mer, semišový sáček Striiiipes i nákupní taška samotného obchodního domu Selfridges.
Nápad, se kterým prvně přišel Harry Gordon v roce 1909, když vymyslel takzvaný Tichý pokoj, však apeluje i na další značky. Příkladem jsou značky jako Jil Sander či Uniform Wares, kteří své produkty logem vůbec nevybavují a nechávají je minimalisticky čisté. Jejich oblečení, šperky a hodinky v No Noise shopu také zakoupíte.
DesignVid.cz nabízí video Ocitněte se v nebi s produkty No Noise bez značek
Čtěte všechny články na téma obal
Foto a zdroj: Selfridges a No Noise