8. února 2013 –– produkty –– Ondřej Krynek
Dva nadšenci z Brazílie a Švýcarska se rozhodli převést své plány z papíru do reality a navrhli Beertone. Inspirovali se samozřejmě světoznámými vzorníky Pantone, ale svůj vzorník zaměřili na pivo. Jejich Beertone nyní vychází ve švýcarské edici se 202 otestovanými pivy, které byly zkoncentrovány do jednoho vzorníku s mnoha informacemi.
Brazilec Alexander Michelbach a Švýcar Daniel Eugster založili ve Švýcarsku značku Beertone. Neskrývanou inspirací je samozřejmě kolekce vzorníků Pantone, které používají desítky let tiskaři, grafici i designeři pro jasné definování barev. Od Pantone si Beertone půjčilo polovinu z jejich myšlenky a jejich výsledkem je vzorník od nejsvětlejších odstínů piv po černé. Vzorník však doplnili užitečnými informacemi.
Proces tvorby vzorníků je poměrně jednoduchý a složen je z osmi kroků, které se na vzorník zaznamenají. První je nafocení piva v jednotné sklenici pod jednotným osvětlením. Druhý krok je nafocení láhve, z nichž mnohé jsou malým uměleckým dílem. Třetí krok měří procento alkoholu v nápoji. Čtvrtý zaznamenává pivovar vyrábějící a stáčející pivo. Pátý krok zaznamená celé jméno nápoje. Šestý barevné informace v barevných profilech SRM, RGB, CMYK a HTML. Sedmý krok zjišťuje internetovou adresu pivovaru, kde je možné se o pivě dozvědět více informací. Osmý krok vyobrazí popis pěnivého moku.
V současné době se do prodeje připravuje první vzorník, který monitoruje všech 202 piv ve Švýcarsku. Možné je zakoupit jej ve třech balíčcích a to buď samostatně nebo se dvěma druhy půllitrů. Cena samotného vzorníku je 39 amerických dolarů, tedy asi 740 českých korun, s půllitry se po deseti dolarech připlácí. Pokud by později vznikl stejný průvodce i v dalších zemích a vše by bylo možné koupit po internetu, byl by projekt geniální.
Čtěte všechny články na téma produkty
Foto a zdroj: Beertone