7. března 2013 –– produkty –– Tomáš Holý
Letošní rok je ve znamení proslulého amerického umělce Keith Haringa. Nejenže se chystá rozsáhlá výstava představující průřez dílem tohoto pouličního výtvarníka a aktivisty, ale velké značky rovněž oživují jeho ikonický styl na produktech. Příkladem může být Donna Karan New York, která představila limitovanou edici parfému právě s motivem Keith Haringa.
DKNY před několika dny uvedla na trh limitovanou edici tří dámských vůní. Flakon parfému je pro tuto značku identický s vůní Be Delicious, tedy zdánlivě připomínající jablko či větší oblázek. Spodní část je průhledná ve zlatavé, zelené a růžové barvě. Horní část je metalická s obrysy postav, které jsou již jedním ze symbolů pop art.
„Obdivovala jsem dílo Keith Haringa od chvíle, kdy se jeho první kresby objevily v newyorském metru. Jsou nejen vizuálně úchvatné, ale zároveň nesou poselství, které je schopné oslovit každého. Přesně ve stejném duchu se nese i podstata značky DKNY – umění, které je možné nosit na sobě, které vychází z městského prostředí a je zcela originální,“ komentovala uvedení edice parfému Donna Karan.
Haring patřil mezi umělce, kteří zpopularizovali street art. Právě v tomto duchu se nese i uvedení parfému. V České republice značka DKNY připravila několik performancí pražského malíře Jana Mika, který kromě vystavování a občasných graffiti vystupuje s akční malbou. Ta připomíná divadelní vystoupení – hudba či taneční choreografie jsou doprovodem k malbě rozsáhlých obrazů přímo před diváky.
Jelikož Miko rovněž pracuje s prvky street a pop art, jeho úkolem proto bylo na několika vystoupeních vždy během hodiny namalovat obraz využívající motivy Haringových postav. Doprovod mu dělal DJ. Výsledkem tak byly velkoformátové obrazy, které nesou Mikův rukopis, zároveň jsou ale věrné Haringově odkazu.
Fenomenální dílo Keith Haringa, která během svého života pracoval a vystavoval po celém světě (mimo jiné Paříž, New York, Melbourne, Amsterdam či Berlín), letos opět výrazněji ožije. Například pařížské Muzem moderního umění (Musee d’Art Moderne de la Ville de Paris) připravuje rozsáhlou výstavu od 19. dubna do 18. srpna 2013, k vidění na ní bude na 250 děl, které nabídnou retrospektivní pohled na jeho tvorbu.
Čtěte všechny články na téma obal a umění
Foto a zdroj: DKNY a Keith Haring