21. července 2014 –– produkty –– Ondřej Krynek
Stejně jako předešlé tři ročníky i letos vyrobila česká značka Lasvit z Nového Boru trofej pro vítěze nejprestižnějšího a nejobtížnějšího cyklistického závodu na světě Tour de France. Elegantní cenu navrhl designer Peter Olah pod vedením Jozefa Kabaně, šéfdesignera Škoda Auto. Trofej svým dekorem navazuje na koncept vozu Škoda VisionC.
„Precizně zpracované trofeje jsou vyrobené z jednoho kusu ručně foukaného a následně ručně broušeného křišťálového skla. Designér Peter Olah se nechal pro jejich siluetu inspirovat dynamikou a atmosférou tohoto nejprestižnějšího a nejobtížnějšího cyklistického závodu. Každá trofej váží téměř šest kilogramů a je vysoká přes 60 centimetrů. Vyfoukání a precizní ruční vybroušení a rytí čtyř trofejí zabralo sklářům hodiny práce,“ uvádí Václav Koukolíček ze sklárny Lasvit.
Ručně foukaná trofej z olovnatého křišťálu byla vytvořena vyfouknutím do dřevěné formy. Pomocí ryteckého kolečka byl pak ručně každý kus ozdoben vrytím v několika směrech. Díky mnohahodinové rytecké práci i díky vysokému lomu světla a lesku tohoto typu křišťálu bylo pak docíleno dekoru působící jako třpytící se sníh ve slunečním světle. Celkem byly vyrobeny čtyři kusy pro celkového vítěze a nejlepšího sprintera, vrchaře a jezdce do 25 let. Trofeje budou předány 27. července v Paříži na Champs-Élysées.
„Tvar trofeje Tour de France se už stal jednoznačně rozpoznatelný, a tak jsme se ho rozhodli rozvíjet dále ve spojení s použitým dekorem, úžasnou ryteckou technikou, kterou jsme použili i při naší studii Škoda VisionC. Tento velmi náročný brus, vytváří perlivý efekt a celou trofej po dopadu světla úžasně rozzáří,“ řekl k designu trofeje její designer Peter Olah.
Čtěte další články na téma Lasvit
Produkty značky Lasvit zakoupíte na DesignBuy.cz
Foto a zdroj: Lasvit