8. října 2009 –– produkty –– Kateřina Farná
Český designér Jan Čapek je ceněn nejen u nás, ale i v zahraničí. Bodoval například v New Yorku v mezinárodní soutěži Electrolux Design Laboratory. Mimo jiné je autorem nové lahve minerálních vod Mattoni i vtipných houpacích bulteriérů. Pro letošní Designblok si připravil nové půllitry, obaly na minerální vody i autorský design.
Na právě probíhající přehlídce Designblok 09 v Superstudiu Classic 7 uvidíme od Jana Čapka nové sady pivních půllitrů a sklenic pro Radegast a Velkopopovický kozel, redesign obalů pro Karlovarské minerální vody a autorský design v projektech Pin-up, BullyBox a Akce Čisté ruce. K porcelánovému Pin-up se vrací po deseti letech a umyvadlo Akce Čisté ruce bude překvapením.
„Velkopopovický Kozel s postavou Kozla všemožně pomáhajícího lidem tam, kde je potřeba, je ze všech kvalitních piv na trhu vizuálně jedno z nejoriginálnějších i nejhravější. Tuto osobitost a nadsázku jsem se snažil dostat i do designu půllitru,“ přibližuje Čapek. Pomocí odlišné technologie výroby se podařilo vytvořit tvar klasického „bucláku“.
„Tento soudkovitý profil, ač typicky pivařský a historií prověřený, dnes prakticky vymizel. Ke značce Kozla se hodí skvěle. Tvar je ideální pro čepování a váha půllitru je díky konstantní tloušťce stěny téměř o třetinu nižší, nežli u všech ostatních džbánků na trhu. A tělo sklenice je rozděleno do čtyř polí,“ vysvětluje.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qndaSunjAb4[/youtube]
Video: Designblok 2009 v superstudiích Classic 7 a A7 Holešovický pivovar
Pro Čapka design sady sklenic pro velký pivovar znamená respektování tradice a charakteru značky. Využil podobnosti postavy Radegasta s boxerským šampionem. Výchozím momentem při navrhování originální siluety sklenic a půllitru se stal vizuální prvek přepásání. „Tvarosloví ucha navazuje na křivky boha, podporuje „pohanskou“ atmosféru, to vše při zachování maximálně pohodlného úchopu,“ dodává.
Foto: Jan Čapek a Ondřej Lazar Krynek
Zdroj: Jan Čapek