10. listopadu 2009 –– technika –– Jakub Sochor

Motorističtí novináři před několika lety předvídali, že retro design bude brzy nemoderní a automobily, reprezentující tento směr, se stanou čím dál tím méně častými. Avšak novinky hlásají pravý opak. Kvalitně provedený retro styl zkrátka letí, zvláště, jedná-li se o legendární automobily. Jedním z takových je koncept Citroën REVOLTe.

Tento 367 cm dlouhý, 173 cm široký a 135 cm vůz je jedním slovem nepřehlédnutelný. Podstata designu exteriéru napoví inspiraci ikonickým modelem 2CV. Typická maska chladiče, vejcovitá linka kolem hran dveří (které se otvírají proti sobě) a tvary zádě připomínají legendární malý Citroën, známý také z edice francouzských filmů s Louisem de Funèsem, alias četníkem Ludovicem Cruchotem.

Pro tento vůz zvolili designéři působivý fialový metalický lak, dramatická litá kola zajímavého designu a bílou plátěnou stahovací střechu. Na rozdíl od karosérie, interiér jde proti proudu strohosti a jednoduchosti vozu 2CV. Je luxusní, výbavou prošpikovaný a také patřičně futuristický. Jeho dominantou je originální volant a dotykový displej, pokrytý červenými krystaly, které mají na starost recirkulaci vzduchu na palubě vozu.

Výrobce nešetřil na materiálech prémiového vzezření, jako je například černá protkaná kůže, hliníkové doplňky a detaily, nebo karmínově červený velur. Vůz je koncipován jako třímístný. Zajímavým prvkem je zadní lavice plynulých tvarů.

Automobil je poháněn hybridní technologií. Ta se skládá ze tří částí, které čítají tradiční tepelný motor s malým obsahem válců, v souladu s elektrickým motorem. Vůz je schopen jízdy s nulovým vypouštěním emisí a možností dobíjení baterií, umístěných v zadní lavici.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MxUga2FnJMk[/youtube]

Video: Výtvarné až futuristické představení retro vozu Citroën REVOLTe

Citroën REVOLTe snoubí moderní a progresivní technologie s tradičními designováni hodnotami kultu 2CV. Automobilka se ale vyvarovala přehnaným srovnáním konceptu s tímto vozem, který je ve své podstatě pravým opakem REVOLTe – je hlučný, spartánský, jednoduchý, a orientovaný na co nejnižší cenu.

Foto a zdroj: Citroën