21. března 2022 –– technika –– Ondřej Krynek
Britská automobilka Prodrive, která se v podstatě specializuje na motorsport, se rozhodla proměnit model Bahrain Raid Xtreme jezdící rallye závod Dakar na silniční verzi. Sériová verze nese označení Prodrive Hunter, má v podstatě identický jen mírně upravený design, o polovinu větší výkon a pro svou jízdu rozhodně nepotřebuje silnice.
„Vůz je sice ještě rychlejší a výkonnější než závodní vůz, ale zároveň je také propracovanější. Ian Callum, který se podílel na stylizaci exteriéru původního soutěžního vozu, se k projektu vrátil, aby vytvořil nový interiér, který více odpovídá každodennímu používání než závodění. Digitální displej poskytuje řidiči všechny důležité informace, které potřebuje, zatímco na středové konzole jsou umístěny tradičnější ovládací prvky, které se nacházejí v silničních vozech,“ uvádí automobilka k modelu postavenému na 35palcových kolech.
„Vzhledem k tomu, že hyperautomobil nemusí splňovat přísné soutěžní předpisy, byl výkon zvýšen o více než 50 %. Motor V6 o objemu 3,5 litru se dvěma turbodmychadly byl vylepšen a znovu vyladěn na pokročilém přechodovém dynamu společnosti Prodrive v Banbury ve Velké Británii, aby dosahoval výkonu přes 600 koní a točivého momentu 700 Nm a zároveň byl jeho průběh výkonu plynulejší a snadněji ovladatelný,“ dodává britský výrobce s tím, že na stovku Hunter zrychlí za méně než čtyři sekundy a maximální rychlost je omezena na 300 kilometrů za hodinu.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Fering Pioneer je britský pick-up s minimalistickým designem a dojezdem 7 000 kilometrů
Čtěte další články na téma auto a Velká Británie
Foto a zdroj: Prodrive