6. října 2022 –– technika –– Ondřej Krynek
Francouzská automobilka Citroën změnila logo a vizuální styl. S tím vším představila i první model, který nové logo nese. Je jím Citroën Oli, velmi extravagantní koncept, s nímž se zatím nepočítá do výroby, ale některé jeho prvky budou v produkčních modelech využity. Není to auto, spíše pomocím pro každodenní život, který uveze vetší náklad, ale jeho interiér nabízí dostatek komfortu. Pohon je samozřejmě elektrický.
„Je to vůdčí světlo značky Citroën: dobrodružný, mnohostranný manifest chytrých a realizovatelných nápadů zaměřených na snížení hmotnosti a složitosti s cílem maximalizovat efektivitu, všestrannost a dostupnost. Oli je cíl, v němž je trend Více vyměněn za konstruktivní Dost: Tolik, kolik potřebujete nebo je nutné,“ uvádí zástupci automobilky k modelu, jehož design se pohybuje někde mezi vozy Hummer a novým konceptem Škoda Vision 7S. Přesto se odvolává především na Citroën Ami.
„Nebojíme se ukázat, jak je vozidlo sestaveno, takže si můžete prohlédnout například rámy, šrouby a panty. Přijetí čistoty nám umožňuje navrhovat jinak a vše zpochybňovat. Je to jako analogový přístup k mnoha věcem, které se dnes staly digitálními. Proto jsme v případě Oli zvolili méně automobilový přístup a právě tato čistota a vynalézavost bude v příštích letech inspirovat prvky našeho designového jazyka,“ říká Pierre Leclercq, který je šéfdesignérem značky k čtyřmístnému modelu, který v interiéru oděném do červené nemá žádný infotainment ani reprosoustavu.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Citroën představil miniaturní dodávku My AMI Cargo pro doručování balíků i jídla
Čtěte další články na téma Citroën a koncept
Foto a zdroj: Citroën