17. července 2023 –– technika –– Ondřej Krynek
První verzi čtyřmístného supersportu Gemera představila švédská automobilka Koenigsegg už v roce 2020. Už tehdy vzbudil zájem díky své velikosti i tříválce pod kapotou s výkonem 1 700 koní. Novinka má pod kapotou osmiválec s výkonem 1520 koní a místo původních tří elektromotorů jeden s výkonem 815 koní. Novinka má navíc klasická zpětná zrcátka a další vylepšení. Cena je samozřejmě astronomická.
„Navrhnout převodovku, která pojme čtyři sedadla, polohu motoru uprostřed, elektrický pohon, a přesto dokáže poskytnout devět převodových stupňů, vektorování točivého momentu a pohon všech kol při nižší hmotnosti, než jaká byla kdykoli předtím, vyžadovalo nesmírnou kreativitu a inovace,“ uvádí k designu vozu, který bude vyroben jen ve 300 exemplářích, sama automobilka.
„Gemera HV8 je nejen nejvýkonnějším a nejextrémnějším sériově vyráběným vozem na planetě Zemi s ohromujícím výkonem 1,11 koňských sil na 1 kg, ale také nejpraktičtějším a uživatelsky nejpřívětivějším sportovním vozem, jaký kdy byl vytvořen. Jeho neuvěřitelná odezva, ovladatelnost, zvuk motoru, svižná převodovka, prostorný interiér a systémy pohonu všech kol dohromady vytvářejí nevídaný a jedinečný zážitek z jízdy, který je připraven překonávat četné rekordy ve výkonech na okruzích i v přímce. Jsme nesmírně hrdí na to, že se nám podařilo přivést Gemeru HV8 k životu, a velmi se těšíme, až budeme moci našim váženým klientům a fanouškům nabídnout tuto novou úroveň výkonu a technologií,“ říká Christian von Koenigsegg k vozu, jenž se začne vyrábět v roce 2024. Cena je přes 47 milionl českých korun.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Koenigsegg oslavuje 20 let od svého ikonického sporťáku extrémním modelem CC850
Čtěte další články na téma auto
Foto a zdroj: Koenigsegg