18. února 2024 –– technika –– Ondřej Krynek
Před 40 lety přestavěla německá automobilka Mercedes-Benz dodávku T1 na obytný vůz Mercedes-Benz Marco Polo. Dnes kompaktní obytňák, jenž byl stavěn i z dalších ostře řezaných modelů jako 209 D, slaví a s ním všichni nadšenci do cestování na čtyřech kolech. Automobilka model neopustila a dodnes vyrábí obytné vozy, jejichž budoucnost bude jistě elektrická.
„V 80. letech minulého století patřil první Marco Polo ke kompaktním obytným vozům, které definovaly tento segment. Jeho charakteristické rysy: zašpičatělá kapota, bahamsko-béžový lak a béžovo-hnědý interiér, který byl v té době považován za must-have pro náročné kempaře. Protože se základní vůz T1 původně vyráběl v Brémách, přezdívalo se mu Bremer Transporter. S výškou 2,97 metru byl první Marco Polo impozantním zjevem. V roce 1988 následoval facelift,“ uvádí zástupci automobilky k historii vozu.
„Základní životní koncepce vozu Marco Polo zůstala od první generace nezměněna. Stále zahrnuje střešní lůžko, kombinaci lavice a lůžka v zadní části, otočná sedadla řidiče a spolujezdce, kuchyňský kout s dřezem, vařičem a chladicím boxem a moduly skříní a zásuvek,“ dodávají zástupci k modelu, pro jehož stavbu byly později použity modely Viano a V-Class. Budoucnost pak patří elektrickým verzím VAN.EA.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Citroën udělal z velkoprostorového vozu SpaceTourer obytný vůz v retro stylu náklaďáčku Type H
Čtěte další články na téma bydlení a auto
Foto a zdroj: Mercedes-Benz