12. dubna 2024 –– technika –– Ondřej Krynek
Po delším čekání přichází italská automobilka Alfa Romeo s běžným produkčním vozem. Nový model se jmenuje Alfa Romeo Milano a je to první čistě elektrický model značky. Na první pohled to na něm není příliš znát a to až na trochu výstřední design, který má sice designérský jazyk značky, ale upravený, nový a pro mnohé kontroverzní. Interiér však jistě potěší. V prodeji bude i se spalovacím motorem.
„Základem vozu Alfa Romeo je dokonalá rovnováha mezi funkční krásou a jedinečným dědictvím, což z něj činí ztělesnění italského stylu v automobilové oblasti. Nové MILANO rozhodně není výjimkou, neboť jeho kompaktní rozměry – délka 4,17 m, šířka 1,78 m a výška 1,5 m – v sobě zahrnují jedinečnost originálního a moderního designu Made in Italy, typického pro značku Alfa Romeo Centro Stile, vyjádřeného vyvážeností proporcí, čistotou linií a důrazem na kvalitu povrchů. Stylisté značky Alfa Romeo vymodelovali tuto „kůži“ s řemeslnou pečlivostí na mechanických částech a zcela se odpoutali od pojmů chladné racionality, které jsou v této třídě v módě, aby vdechli život rozmáchlému a vzrušujícímu designu, který zaujme na první pohled. Vzniká tak skutečné emocionální spojení mezi řidičem a vozem, které dokonce vede k silné touze vůz pohladit. Proporce jsou nastaveny stylistickými prvky odkazujícími na tradici, jako jsou omezené převisy, svalnaté podběhy kol a ikonická useknutá záď, odkazující na legendární model Giulia TZ,“ uvádí automobilka k čistě elektrickému modelu s dojezdem asi 410 kilometrů nebo se spalovacím motorem s obsahem 1,2 litru.
„Stejnou inspiraci ryzím sportovním stylem lze nalézt i uvnitř vozu, kde vyniká italská pozornost věnovaná každému detailu, použití nejkvalitnějších materiálů a umístění všech ovládacích prvků v dosahu řidiče, což dokazuje kompaktní volant, který se přizpůsobí všem jízdním stylům. Především přístrojová deska a její historický „teleskopický“ design vytváří ono přímé vizuální spojení a přesvědčuje vás, abyste obtočili ruce kolem volantu, nastartovali motor a využili jedinečný zážitek z jízdy. Uprostřed přístrojové desky vyniká plně digitální 10,25palcová TFT obrazovka, na které máte přístup k údajům o vozidle a nastavení jízdních technologií. Uprostřed přístrojové desky, orientované směrem k řidiči, se nachází 10,25″ dotykový systém vyvinutý pro práci s widgety, grafickými prvky určenými pro intuitivní interakci se všemi funkcemi, které lze přizpůsobit pomocí rychlého a snadného přetahování,“ dodává automobilka s tím, že vůz by měl stát okolo 30 000 euro, tedy asi 760 tisíc českých korun.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Alfa Romeo 33 Stradale se vrací jako stylový sporťák s předobrazem původní verze z roku 1967
Čtěte další články na téma Alfa Romeo a auto
Foto a zdroj: Alfa Romeo