29. května 2024 –– technika –– Ondřej Krynek
Vlastní designérské studio Centro Stile Ducati navrhlo druhou generaci motorky Scrambler, která byla původně populární silniční motocykl upravený tak, aby byl schopný i jízdy v terénu. Motorka v silniční verzi CR24l odkazuje na stoje z 60. a 70. let minulého století, ale zároveň má moderní silniční prvky i velmi zajímavá zpětná zrcátka umístěná pod řídítky směrem dolů.
„Řada je inspirována koly, která se stala legendou britských podniků v 60. letech, kde se nadšenci navzájem vyzývali, aby ujeli kolo bloku v čase, který odpovídá času přehrávání desky z jukeboxu. Projekt, který vznikl výhradně v rámci Centro Stile Ducati, podtrhuje všestrannost mechanického základu Scrambler, který se v této interpretaci vyznačuje 17“ předním ráfkem se silničními pneumatikami a sportovními připínacími řídítky s tyčovými zrcátky,“ uvádí italská značka Ducati.
„Úzká a obepínající kapotáž namontovaná na nádrži připomíná ikony historie značky Ducati, jako jsou Pantah a 750 SS, a je nově interpretována tak, aby získala současný a post-dědičný vzhled, který byl vždy předností značky Scrambler. Sedlo se mění v jednomístné díky odnímatelnému krytu části vyhrazené pro spolujezdce, který připomíná klasická panettone sedla sportovních motocyklů ze 70. let. Barevné provedení dotváří koncept, který se trefí do vkusu nadšenců nejvíce spjatých s ikonografií britských rockerů 60. let,“ dodává s tím, že vznikla i terénní verze.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Ducati navrhlo pro Bentley limitovanou edici motorky Diavel v designu vozu Batur
Čtěte další články na téma motorka a Ducati
Foto a zdroj: Ducati