6. září 2024 –– technika –– Ondřej Krynek
V letech 1971 až 1979 se vyrábělo populární kupé Renault 15 a Renault 17, které byly v podstatě dvě různé varianty téhož vozu. Nyní představila automobilka Renault spolupráci s významným francouzským designérem Ora Ïto, který navrhl zcela dle svého současnou interpretaci téhož vozu pro elektrickou éru. Model odráží ducha původního modelu a přidává současné prvky. Mnozí by si jej přáli objednat a mít ve vlastní garáži.
„Znovuobnovení ikonického vozu, jakým je Renault 17, bylo obzvlášť vzrušující výzvou. Díky spolupráci se značkou Renault jsem mohl vyjádřit svou uměleckou vizi a vytvořit sochu k obrazu svému. Se Sandeepem (Bhambrou) a Gillesem (Vidalem) jsme pracovali na retro-futuristickém, téměř filmovém tématu. Chtěl jsem Renault 17 zahalit do druhé kůže, předvést jeho design a zároveň mu dát modernější vzhled z hlediska plynulosti, dynamiky a racionality prostřednictvím mého vlastního přístupu k designu a mého vlastního podpisu: jednoduchosti. Chtěl jsem zjednodušit složitější aspekty,“ řekl designér Ora Ïto.
„Restomod R17 v reinterpretaci Ory Ïto dokonale odpovídá našemu přístupu ke spojení dědictví a inovace. R17 byl součástí pop-kultury, ikonou 70. let se svým avantgardním designem a odvážnou osobností. Tento projekt oslavuje původní ikonický design značky Renault a zároveň mu dává současný nádech s novými prvky, aby vytvořil zážitek, který přesahuje generace. Ve společnosti Renault jsme hrdí na to, že můžeme spolupracovat s odvážnými talentovanými designéry, jako je Ora Ïto, na novém ztvárnění našich ikonických modelů a zároveň zůstat věrní duchu značky,“ dodal Arnaud Belloni z Renaultu. Vůz má váhu 1,4 tuny a 270 koní. O sériové výrobě se bohužel zatím neuvažuje.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Mathieu Lehanneur navrhl k výročí slavného Renaultu 4L speciální obytný Renault Suite N°4
Čtěte další články na téma Renault a Ora Ito
Foto a zdroj: Renault