18. října 2024 –– technika –– Ondřej Krynek
Elektrické kupé Enyaq Coupé RS poslala mladoboleslavská automobilka Škoda Auto do dílen Škoda Motorsport a vznikl speciálně upravený závodní vůz Škoda Enyaq RS Race. Sériově vyráběný model byl dramaticky přestavěn. Má nižší podvozek, sníženou hmotnost, prvky vyrobené z biokompozitu, rozšířené blatníky, výrazné změny karoserie a očesaný interiér omezený je na to nejnutnější. Elektrická střela zrychlí na stovku pod pět sekund.
„Kromě těchto novinek má Enyaq RS Race řadu dalších závodních prvků. Jsou tu například karbon-keramické kotoučové brzdy s desetipístkovými třmeny. Technickou novinkou je hydraulická ruční brzda, která je spolu s pedálovou skupinou převzata ze soutěžní Fabie RS Rally2. Zbrusu nový je celý systém chlazení brzd. Upraveno je i chlazení auta jako takového, sání vzduchu k chladiči je provedeno zespodu vozu, skrze masku do vozu vzduch neproudí. Z toho důvodu bylo potřeba upravit i pozici chladiče,“ uvádí zástupci automobilky.
„Kola má Enyaq RS Race dvacetipalcová. Nové je i řízení – lineární s rychlým převodem, namísto progresivního u sériového vozu. Auto se ovládá pomocí závodního volantu. Uvnitř kromě již zmíněných prvků nechybí ani automatický hasicí systém. Pohon jako takový zůstává v sériové podobě, jsou tu tedy dva elektromotory s celkovým výkonem 250 kW a baterie s kapacitou 82 kWh. Maximální rychlost zůstává na 180 km/h, ovšem vzhledem k výrazně nižší hmotnosti je zrychlení z 0 na 100 km/h otázkou méně než pěti sekund. Enyaq RS Race také dostal zcela nový zvukový projev, který navíc pokračuje i nad hranicí 30 km/h. To podporuje celkovou závodní atmosféru a povahu vozu,“ dodávají k novince, kterou koupit samozřejmě nebude možné.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Škoda Enyaq RS iV je vrcholný model značky ve speciálně navrženém sportovním designu
Čtěte další články na téma Škoda Auto
Foto a zdroj: Škoda Auto