18. října 2024 –– technika –– Ondřej Krynek

Elektrické kupé Enyaq Coupé RS poslala mladoboleslavská automobilka Škoda Auto do dílen Škoda Motorsport a vznikl speciálně upravený závodní vůz Škoda Enyaq RS Race. Sériově vyráběný model byl dramaticky přestavěn. Má nižší podvozek, sníženou hmotnost, prvky vyrobené z biokompozitu, rozšířené blatníky, výrazné změny karoserie a očesaný interiér omezený je na to nejnutnější. Elektrická střela zrychlí na stovku pod pět sekund.

„Kromě těchto novinek má Enyaq RS Race řadu dalších závodních prvků. Jsou tu například karbon-keramické kotoučové brzdy s desetipístkovými třmeny. Technickou novinkou je hydraulická ruční brzda, která je spolu s pedálovou skupinou převzata ze soutěžní Fabie RS Rally2. Zbrusu nový je celý systém chlazení brzd. Upraveno je i chlazení auta jako takového, sání vzduchu k chladiči je provedeno zespodu vozu, skrze masku do vozu vzduch neproudí. Z toho důvodu bylo potřeba upravit i pozici chladiče,“ uvádí zástupci automobilky.

„Kola má Enyaq RS Race dvacetipalcová. Nové je i řízení – lineární s rychlým převodem, namísto progresivního u sériového vozu. Auto se ovládá pomocí závodního volantu. Uvnitř kromě již zmíněných prvků nechybí ani automatický hasicí systém. Pohon jako takový zůstává v sériové podobě, jsou tu tedy dva elektromotory s celkovým výkonem 250 kW a baterie s kapacitou 82 kWh. Maximální rychlost zůstává na 180 km/h, ovšem vzhledem k výrazně nižší hmotnosti je zrychlení z 0 na 100 km/h otázkou méně než pěti sekund. Enyaq RS Race také dostal zcela nový zvukový projev, který navíc pokračuje i nad hranicí 30 km/h. To podporuje celkovou závodní atmosféru a povahu vozu,“ dodávají k novince, kterou koupit samozřejmě nebude možné.

Čtěte další články na téma Škoda Auto

Foto a zdroj: Škoda Auto