25. listopadu 2024 –– technika –– Ondřej Krynek
Aktuální designérský jazyk jihokorejské automobilky Hyundai je už delší dobu stabilní a jeho vozy jsou jasně rozpoznatelné. Novinkou pokračující v identickém designu je i slibný model Hyundai Ioniq 9, který nabízí tři řady sedadel a kapacitou až pro sedm cestujících. Překvapením modelu, jenž má jít do prodeje v roce 2025 je především záď vozu, která uspořádáním svítidel připomíná starší vozy Volvo a určitě vyvolá bouřlivé diskuze svým provokativním provedením údajně připomínajícím loď. Interiér je naopak velmi moderní a minimalistický.
„Ioniq 9 je atraktivní novou nabídkou pro zákazníky, kteří hledají elektromobil se třemi řadami sedadel pro přepravu až sedmi cestujících. Poskytuje pozoruhodný vnitřní prostor a rozsáhlou výbavu, která uspokojí i náročné individuální požadavky a současně nabídne pocit vzájemné sounáležitosti. Ioniq 9 vychází vstříc potřebám spotřebitelů, kteří maximálně využívají konektivitu, ale také oceňují prostor, soukromí a možnosti odpočinku. Silueta modelu Ioniq 9 je definována ladnou linií střechy vytvářející aerodynamický profil, který přispívá k nízkému součiniteli aerodynamického odporu vzduchu pouhých 0,259 u verzí vybavených digitálními vnějšími zpětnými zrcátky. Zakončení karoserie připomínající záď lodi přebírá motiv jemně integrovaných pixelů a současně přispívá k výjimečným aerodynamickým vlastnostem modelu. Klesající křivka střechy vytváří spolu se stoupající spodní linií pocit rovnováhy a propůjčuje siluetě elegantní, aktivní vzhled,“ uvádí automobilka k modelu s dojezdem asi 620 kilometrů na jedno nabití.
„Ioniq 9 nabízí rozměrný vnitřní prostor s velkorysou nabídkou místa ve druhé i třetí řadě sedadel. Na cestující čekají opravdu výjimečné zážitky. Vnitřní design charakterizují eliptické prvky a uklidňující odstíny, které vytvářejí atmosféru připomínající luxusní salonek. Výsledkem je poklidné a přirozené prostředí, které obzvlášť vynikne v záplavě přirozeného světla z panoramatického střešního okna. Plochá podlaha umožňuje šestimístné nebo sedmimístné uspořádání. U relaxačních sedadel v první a druhé řadě lze v širokém rozsahu měnit sklon opěradla a pro optimální komfort mají cestující k dispozici také opěrky nohou. V závislosti na konfiguraci tak mohou při nabíjení až čtyři osoby odpočívat v maximálním pohodlí. Celkový prostor pro nohy ve druhé a třetí řadě činí působivých 205 cm a příjemné pocity posiluje také nadprůměrná výška stropu,“ dodává s tím, že k prvním zákazníkům se model objednatelný od roku 2025 dostane v roce 2026.
Čtěte související článek na DesignMag.cz
Hyundai omlazuje elektromobil Ioniq 5 a do modernizovaného interiéru přidává digitální zpětná zrcátka
Čtěte další články na téma auto a Hyundai
Foto a zdroj: Hyundai