9. června 2010 –– technika –– Jakub Sochor
Léto se nezadržitelně blíží a s ním i velmi specifická motoristická sezóna, které jsou blízké výlety, a to nejlépe s větrem ve vlasech. Renault se svým zbrusu novým modelem Wind tedy přichází v pravou chvíli. Svou českou premiéru si totiž odbyl na akci Autotec & Autosalon v Brně, která trvá od 5. do 10. června.
Jedná se o osobité a v rámci evropské automobilové produkce ojedinělé vozidlo. To způsobuje zejména skutečnost, že se jedná o vůz, jehož karosérie je vyvedena ve stylu targa. Specifický systém sklápění pevné střechy (přičemž celý proces trvá působivých 12 vteřin) zachovává při obou situacích (kupé i kabrio) stejně velký zavazadlový prostor o objemu 270 litrů.
Jedná se o osobité a v rámci evropské automobilové produkce ojedinělé vozidlo. To způsobuje zejména skutečnost, že se jedná o vůz, jehož karosérie je vyvedena ve stylu targa. Specifický systém sklápění pevné střechy (přičemž celý proces trvá působivých 12 vteřin) zachovává při obou situacích (kupé i kabrio) stejně velký zavazadlový prostor o objemu 270 litrů.
Interiér vychází z nemalé části z Renaultu Twingo. Tato modelová spřízněnost je viditelná díky společným komponentům, zejména spodní části přístrojové desky. Celek je spíše sportovně strohý, plastový povrch zpestřuje matný dekor, který zvyšuje jeho hodnotu a vizuální kvality. Pod lesklým kšiltem se nachází přístroje s výraznými obroučky.
K dispozici jsou tři stupně výbavy (Dynamique, Exception a LS Collection), přičemž ta první je v prodeji za 399 900 českých korun a disponuje turbomotorem 1,2 TCe se 74 kilowatty (100 koní).
Renault Wind je, krom modelů Fluence, Koleos či Kangoo Be Bop, dalším příkladem reinkarnace jmen významných koncepčních automobilů s kosočtvercem ve znaku. Název Wind byl použit již v roce 2004, a to na sportovním, třímístném roadsteru, představeném téhož roku na ženevském autosalonu.
Foto a zdroj: Renault