8. července 2010 –– technika –– Kateřina Thérová
Výkonnější, lehčí a rychlejší, tak by se dalo popsat nové Audi R8 GT, které se může nově pochlubit výkonem 560 koní a sníženou hmotností o 100 kilogramů oproti předchozímu modelu Quattro. Snížená hmotnost zajišťuje ještě lepší požitek z rychlé jízdy, která může dosáhnout až 320 kilometrů za hodinu. Vyrobeno bude limitovaně pouze 333 kusů.
Ano, jak už samotný název napovídá, tak se jedná o výkonnější, lehčí a rychlejší verzi R8. Sportovní Audi R8 nezměnilo pouze název, který byl obohacen o GT, ale také váha ukázala ve výsledku o 100 kilogramů méně, než u výchozí verze Audi R8 5.2 FSI Quattro. Této hodnoty se dosáhlo využitím lehčích materiálů, které napomohly i zvýšení celkové rychlosti.
Příkladem je třeba čelní sklo, které je vyrobeno z tenčího skla nebo okna mezi interiérem a motorovým prostorem jsou z lehkého polykrabonátu. Největší snížení hmotnosti o více jak třicet kilogramů zajistila skořepinová sedadla z plastu, která jsou vyztužena skleněnými vlákny. Celkově byly upraveny všechny části na vozu, tak aby jeho hmotnost spadla na minimum.
Audi R8 GT se může pyšnit jak svou celkovou hmotností 1525 kilogramů, tak také svými mírami jako délka 443 centimetrům, šířka 193 centimetrům a výška pouhých 124 centimetrům. Však jednou z nejzajímavějších částí jsou světlomety LED, které zajišťují nízkou spotřebu a dlouhou životnost. Jejich světlo je jasné a celkově výraznější. Originální design mají i devatenáctipalcová kola, která mají pět dvojitých paprsků a na předních navíc blatnících loga GT.
Výkon je zajištěn přepracovaným motorem V10, který zrychlí z 0 na 100 kilometrů za hodinu za 3,6 sekundu a následná 200 kilometrů za hodinu se na tachometru objeví za 10,8 sekundy. V novém Audi R8 GT je šestistupňová automatizovaná převodovka R tronic a pohon všech kol Quattro. Řidič si také může navolit sportovní režim nebo lze ESP vypnout.
Vůz s opět vylepšenou aerodynamikou pochází z limitované edice, která skýtá pouhopouhých 333 exemplářů, z nichž každý má své pořadové číslo na řadící páce. Cena pro domácí německý trh byla stanovena na 193 000 euro tedy pět milionů českých korun. Pro český trh však bude stanovena později.
Foto a zdroj: Audi