2. srpna 2010 –– technika –– Jakub Sochor
Fenomén karosérií typu SUV neboli Sport Utility Vehicle již pomalu utichá, což iniciuje jiný trend, kterým jsou crossovery, jenž svým designem ze zmíněných SUV vycházejí. Jsou tvarově lehčí a mají tendenci zaujmout jiné skupiny zákazníků. Jedním z nich je i nově představený Range Rover Evoque.
Evoque je, po modelech Ssangyong Actyon a BMW X6, dalším modelem, který svým stylem kombinuje mohutný vzhled, který je vlastní automobilům kategorie SUV, s lehkými linkami a dynamicky se svažující střechou, tedy s prvky, typickými pro kupé. Sportovnost automobilu podtrhuje třídveřová konfigurace karosérie, zajímavostí je zachování vcelku mohutných blatníků, což opět odkazuje na sportovně užitkové automobily segmentu SUV.
K designu vozidel Range Rover se přistupuje citlivě, neboť se opírá o skálopevný rodokmen značky. „Je ikonický,“ tvrdí Gerry McGovern, ředitel designu společnosti Land Rover. Proto na karosérii modelu Evoque naleznete klasické prvky stylingu vozidel této značky.
Je jím kupříkladu maska chladiče, která vychází z léty prověřeného motivu, pomineme-li přirozené retuše v proudu času. Nově jí doplňuje vzrušující, sportovní silueta, dodávající vozu sportovní náboj. Automobil zřetelně odkazuje na koncepční vůz LRX, představený na autoshow v Detroitu roku 2008.
S novým designem se dočkáváme i příslibu z technické oblasti, a to, že emisní hodnota by se měla dostat pod hranici 130 gramů na kilometr, což je na vůz, jenž stále inklinuje ke kategorii SUV, velmi příznivé. Zájemci si však na automobil budou muset počkat až do roku 2011.
Foto a zdroj: Land Rover