11. září 2010 –– technika –– Ondřej Martinek
Americký Ford se potácí v problémech, protože Američané přestali mít zájem o velká žravá SUV založená na žebřinových rámech. Prodej těchto vozů se propadl do hlubin, takže Ford musel přijít s něčím novým. Tím má být Ford Explorer modelový rok 2011.
Tento model stojí na platformě menšího automobilu Taurus a hlavně je „obdařen“ samonosnou karosérií. Sice pravé SUV stojí na žebřinovém rámu, ale pokrok prostě nezastavíte.
Ford se novým Explorerem snaží dostat do srdcí milovníků evropských linií. Rozhodně Explorer nevypadá jako automobil, který měli na svědomí američtí designéři. Design vozu vypadá velmi sveřepě a odhodlaně. Nejspíše má zálusk na překonávání terénních převisů a podobných překážek v terénu.
Netradičním designovým prvkem jsou „neviditelné“ A, B, a D sloupky, které svojí černou barvou umožnili Exploreru vytvořit zajímavou boční linii oken. Střecha jakoby drží pouze na jediném sloupku C, který je ještě skosený proti směru jízdy. Takovýto design jsme u Fordu ještě neviděli.
Hlavním důvodem, proč by si lidé měli kupovat nový Explorer, jsou úsporné motory EcoBoost, které mají nahradit staré žravé agregáty, které už nikdo nechce.
Model Explorer 2011 není zajímavý pouze svými úspornými motory, ale také svými bezpečnostními prvky. Ford do svého nového vozu použil například bezpečnostní pásy, v kterých jsou ukryty airbagy. Ty mají při případné kolize, snížit tlak na těla pasažérů. Bezpečnostní pásy s airbagy představil Ford už před čtyřmi roky v konceptu Reflex. Tentokrát se však dostanou do sériové výroby. Kdoví, třeba za chvíli tuto bezpečnostní vychytávku budou chtít všichni.
Foto a zdroj: Ford