22. prosince 2010 –– technika –– Jakub Sochor
Vydat se autem na cestu bez střechy s širým nebem nad hlavou a mít možnost zdolávat dobrodružnější nezpevněné povrchy přírody už není utopie, nýbrž díky Nissanu realita. Po kreativním a nekonformním modelu Juke byla představena otevřená verze modelu Murano s výmluvným názvem Cross Cabriolet.
Japonská automobilka Nissan poslední dobou odkrývá mnohá tabu na poli průmyslového designu, a to prostřednictvím pozoruhodných kombinací jednotlivých segmentů, z čehož vycházejí působivé crossovery. Kompaktní segmenty zde zastupuje Juke, městský osobitý automobil s lehce terénní vizáží. Ve vyšších třídách Nissan boří zavedené hranice modelem Murano Cross Cabriolet. Mnozí by mohli k řadě originálních Nissanů připojit i městský přísně krychlovitý Cube, ovšem zde je dojem poněkud dvojsečný – zatímco v Evropě vůz překvapuje svými nezvyklými tvary, v Japonsku se jedná o velmi frekventované vozidlo.
Přehlídku designu karosérie, založené na pozoruhodném a v sériové výrobě dosud nevídaném skloubení karosérie SUV s karosářským prvkem kabrioletu, může začít na přídi, kterou známe již z klasického uzavřeného vozu Murano. Jejím dominantním prvkem je horizontální pás, sdružující masku chladiče, světlomety a tovární logo výrobce. Celek působí futuristickým dojmem, chromované lamely moderní a nekonformní nádech jen podtrhují.
Profil zdobí impozantní mohutné blatníky, vkusně narušující hladký profil karosérie. Právě z tohoto pohledu je vozidlo nejpozoruhodnější, neboť přidáme-li k mohutnosti blatníků vysokou světlou výšku, plátěnou stahovací střechu a jen jedny dveře, které bylo potřeba v rámci vyváženosti profilu prodloužit, dosáhneme kreativního a zaručeně neobvyklého výsledku.
Ostré zadní svítilny jsou dělena na dva díly, přičemž ten menší zasahuje do víka zavazadlového prostoru o objemu 215 litrů (hodnota se staženou střechou, v uzavřené verzi se prostor zvětší o 133 litrů). Samotné víko je ve své horní části konkávně klenuto, čímž je vyřešeno místo pro třetí brzdové světlo.
Kabina je vzdušná a členitá. Oproti standardnímu uzavřenému Muranu ji nebylo třeba výrazně měnit. Na palubě tedy zůstaly moderní tvary a příjemné materiály.
Vůz se dostane do prodeje v roce 2011, kdy řádným způsobem zpestří nabídku sportovně užitkových vozidel, zkráceně označovaných jako SUV. Cena by v USA měla startovat na 46 390 amerických dolarech, tedy asi 870 000 českých korun.
Foto a zdroj: Nissan