18. ledna 2011 –– technika –– Jakub Sochor
Logo amerického výrobce Cadillac nemusí být viděno jen na rozměrných strojích často tříprostorového karosářského uspořádání. Na autoshow v Los Angeles byl totiž představen projekt čtyřmístného vozu Urban Luxury Concept, který po svých továrních soukmenovcích přebírá stěžejní rysy, ovšem výrazně minimalizuje vnější rozměry.
Příď zdobí velmi dlouhé světlomety ostrých, rafinovaných tvarů, jež úzce korespondují s obecnými tvary vozu ULC i zbytkem modelové řady. Na malém automobilu, předurčeném pro městský provoz, zaujme vskutku mohutná maska chladiče, tolik typická pro současný tvarový jazyk automobilky.
Na karosérii dominují ostré tvary a hrany. Krom podběhů kol jsou oblé linky ve výrazné menšině. Nůžkové dveře jsou jedním ze symbolů exteriérového designu vyvedeném ve stylu s názvem Art & Science. Profil má jasný spád a navzdory poněkud vyšší stavbě karosérie disponuje ostrým sportovním nábojem.
Zadní partie za zbytkem karosérie v rafinovanosti a potírání oblin nikterak nezaostávají za zbytkem karosérie. Svítilny vertikální směrové orientace upoutají pozornost a krom estetických hodnot disponují i výraznými kvalitami z hlediska aktivní bezpečnosti z důvodu viditelnosti.
Prostředí kabiny je technicistní a sekunduje vnějším tvarům. Útulnou atmosféru v interiéru dotvářejí ušlechtilé materiály a velké čelní sklo, zdůrazňující vnitřní prostor. Konfigurace je čtyřmístná.
Foto a zdroj: Cadillac