24. ledna 2011 –– technika –– Magdaléna Medková
Když před třemi lety přišla britská společnost Bowers & Wilkins s produktem Zeppelin, novou technologií v oblasti iPod reproduktorů, chápali jsme to jako revoluci. Jenže B&W chápe revoluci jako nekonečný příběh. Nový Zeppelin Air, bezdrátový reproduktor s futuristickým vzhledem dokazuje, že hranice nejsou jen rovné úsečky, ale pohyblivé křivky, které je třeba neustále rozšiřovat.
Výstava spotřební elektroniky CES 2011 v Las Vegas je každoročním vyvrcholením dlouhodobých snah světových společností, které zde mají šanci vyzdvihnout své nové technologické vynálezy a nastavit nové hodnoty v oblasti elektroniky. Tvůrci se snaží mezi starší klasické modely zařadit i nějakou tu dominantu, revoluční novinku, která by přilákala pozornost potencionálních zákazníků a získala respekt široké veřejnosti. Bowers & Wilkins letos ukázali, že takovou novinku mají.
Do široké nabídky produktů, ve které se objevil například klasický model MM1, Zeppelin Mini či elegantní sluchátka P5, zařadila společnost nový reproduktor Zeppelin Air, technologickou novinku využívající nových možností v oblasti šíření zvuku. Model navazuje na předešlou verzi reproduktoru Zeppelin, oproti starší verzi je však naprosto nezávislý na drátovém připojení, a tak si hudbu můžete pouštět i třeba z toalety.
Stejně jako Zeppelin je i Zeppelin Air kompatibilní převážně s produkty Apple. Do doku můžete zapojit jak nové verze všech kategorií iPodů a iPhonů, tak i jejich předchůdce. Bezdrátová technologie rozšiřuje možnosti přehrávání, a tak můžete poslouchat hudbu z vašeho PC či Macu kdekoli po bytě. Záleží jen na vás, kolik Zeppelinů si pořídíte a jak dobře je rozmístíte.
Zeppelin Air dostal vedle dynamičtějších rysů i nový vnitřek. Silnější basy zajišťují dokonalý přenos hudby, kterou si díky čipu AirPlay můžete pustit jedním kliknutím z celé řady mobilních produktů Apple či nepřenosných počítačů. Kdo si však chce nechat iPod v Zeppelinu, může ho zasunout do nabíjecího doku, který byl navržen tak, aby vynikl elegantní design samotného produktu od Apple.
Na to, že Bowers & Wilkins začínali jako chudý krámek ve Worthingu, vedou si dnes poměrně dobře. Velkou část finančních příjmů vkládají do výzkumu nových technologií a zdá se, že se jim to vyplácí. Zeppelin Air startuje na 600 amerických dolarech, tedy asi 11 500 českých korunách, a ohlasy jsou po letošním CESu převážně kladné. B&W jdou s Applem ruku v ruce, a tak pokud si chcete užít dobrou hudbu a moderní design, zbavte se kabelů.
Čtěte samostatný článek Apple předvedl tři nově vylepšené přehrávače iPod
Čtěte samostatný článek Apple iPhone 4 má nový design a spoustu funkcí
Čtěte samostatný článek Apple představil revoluční počítačový tablet iPad
Foto a zdroj: Bowers & Wilkins