25. ledna 2011 –– technika –– Jakub Sochor
Puristé automobilky s velmi konzervativním image mohou mít dilema nad morální hodnotou karosérie typu shoting-brake s logem vzpínajícího se koně, ovšem to nic nemění na tom, že se ikonická automobilka Ferrari rozhodla obohatit modelovou řadu o čtyřmístný vůz s pohonem všech kol a typovým označením FF neboli Ferrari Four.
Příď skýtá určité syntézy dosavadních modelů značky, ovšem v případě nového projektu FF jsou značně modifikovány a zahaleny do roucha svébytnosti. Svítilny disponují značnou dávkou sportovní dramatičnosti. Neméně emotivní tvary má průduch v úrovni nárazníku.
Atletický profil prozradí odklon od konvencí karosářské praxe italského producenta věhlasného jména. Dobré mravy výrobce nám zůstávají známy po B-sloupek karosérie, po němž následuje, pro Ferrari neobvyklá, zadní část karosérie vyznačující filozofii sportovních kombi shoting-brake.
Záď modelu vyhlíží atypicky a to nejen v porovnání s firemními soukmenovci, ale i v kontextu se současnými evropskými zvyklostmi na poli sportovních vozidel. Její vzhled kombinuje již etablované prvky Ferrari (kruhové svítilny či aerodynamicky působící difuzor) se stylem, zdánlivě připomínajícím praktické kombi.
Tento v rámci automobilky Ferrari ojedinělý soulad se podílí na průkopnickém duchu nového modelu s designem od studia Pininfarina, které navrhlo mimo jiné i vozy Volvo C70, Alfa Romeo 2uettottanta, Maserati GranCabrio, Nido EV, Pininfarina Blue Car nebo například loď Primatist G53. Češi mohou znát toto studio díky malým skleněným láhvím Mattoni.
Čtěte samostatný článek Pininfarina navrhla pro Alfa Romeo vůz 2uettottanta
Foto a zdroj: Ferrari