20. března 2011 –– technika –– Jakub Sochor
Automobil 500 od italské automobilky Fiat byl doplněn o další estetické kreace, mezi něž patří dva automobily rozdílné povahy. Jeden reprezentuje sportovní kupé s designem věhlasného jména 500 Coupé Zagato, druhý pojmenovaný Bicolore pracuje s barvami.
První jmenovaný model představuje sportovní kupé, na jehož tvarech je zřetelné, že se jedná o kreaci na tvarovém základu konvenčního pětistovky. Příď oproti výchozímu návrhu dostala dynamičtější a objemnější nárazník, který v konfrontaci s klasickým vydáním 500 dodává vozu více sportovní vizáž.
Dominantou dlouhé, široké a vysoké karosérie je střecha s oblou skulpturou, jejíž motiv není pro karosárnu Zagato neznámý. Střecha se navíc svažuje, což je typické pro karosérie typu kupé. Podstatné změny zahrnuje modifikovaný C-sloupek, který je rozdělen na dvě části, čímž nabyl atypické podoby.
Druhou kreací, založenou na bázi klasické karosérie 500, je provedení Bicolore. Jak již vypovídá název, jde o dvoubarevný model, pod jehož kapotou se ukrývají jen dva válce. Z hlediska designu jde o zpestření, které dodá již tak půvabného exteriéru na originalitě. Dvojici kontrastujících barev doplňují prvky v chromovém doplnění jako kupříkladu zrcátka.
Jak již bylo řečeno, vozy vycházejí z původního návrhu sériového Fiat 500, který se produkuje od roku 2007. Jeho design vychází z kultovního vozidla 500, které svými nadčasovými tvary a celkovým řešením výrazným způsobem přispělo světovému průmyslovému designu. Krom dvou výše zmíněných limitovaných sérií přišel Fiat i s komerčnější bílou a černou variantou pro módní dům Gucci, kterou doprovází typická červená a zelená v podobě pruhů.
Nový model, též známý jako Nuova 500, vzešel z vize Trepiuno, která byla poprvé oficiálně k vidění na autosalonu v Ženevě roku 2004. Design, ač byl přirozeně přizpůsoben současným provozním potřebám, lze označit za navazující na ikonický předobraz a svým vizuálním záměrem má konkurenci v podobě obdobně z hlediska designu zaměřených modelů VW New Beetle či Mini.
Čtěte samostatný článek Nová éra legendárního vozu Fiat 500