26. března 2011 –– technika –– Jakub Sochor
Německá automobilka BMW představila na ženevském autosalonu sportovní vizi s názvem Vision ConnectedDrive. Jako mnohé jiné koncepty téže značky jde o model technicistního a značně moderního stylu, na jehož karosérii dochází k zajímavému prolínání jednotlivých ploch a dílů.
Mezi stěžejní designové prvky patří specifické protažení čelního skla do oblasti kapoty. Spolu s tímto rysem jsou vedeny linky, prosvětlené světelnými vlákny. Ty mohou svítit celkem třemi barvami, přičemž každá z nich charakterizuje jiný záměr (dle výrobce vrstvu) vize: oranžová barva znázorňuje bezpečnost, modrá komunikaci a zelená propojení automobilu s vnějším světem.
Příď zaujme kupříkladu mohutnou dvojicí otvorů masky chladiče. Tento prvek má pro BMW ikonický význam, proto je zcela nezbytným. V případě vize Vision ConnectedDrive byl modifikován a nabyl spíše horizontální směrové orientace.
Boční část představuje zajímavý koncentrát oblých tvarů s hranami. Dveře jsou poměrně malé a celý profil je razantně protnut linií. Záď má vysoce nezvyklé tvary. Její nevšednosti napomáhají svítilny pozoruhodného tvarového řešení, které jsou v kontaktu se zádí, jejíž formu zpestřuje impozantní zlom.
Místo pro řidiče je ohraničeno díly, jejichž povrch zdůrazňují výše zmíněné světelné linky. Součástí výbavy je Head-up displej. Druhá obrazovka je umístěna na přístrojové desce před místem spolujezdce.
Čtěte všechny články na téma BMW
Foto a zdroj: BMW