16. srpna 2011 –– technika –– Jakub Sochor
Renault Twingo jakožto jeden z nepopulárnějších vozů segmentu A, prodělal omlazovací kůru. Ta ovlivnila jeho obecné tvarosloví, které je bližší aktuálnímu karosářskému stylu značky. Modelu však předchází dlouhá historie, která má oporu v poutavém designu, průkopnické karosérii a unikátním využití vnitřního prostoru.
Modernizace výrazným způsobem modifikovala příď, která se distancovala od dosavadní verze. Zatímco vizuální doménou předchozího provedení byla absence tradiční masky chladiče či jakéhokoli výraznějšího tvarového prvku, čerstvé úpravy dříve takřka prázdný prostor využily k aplikaci nové formy masky. Tu tvoří pás, obsahující logo výrobce. Velmi výrazným rysem je použití kruhových světlometů, což není v segmentu A příliš obvyklé.
Nové provedení, které se oficiálně představí na autosalonu ve Frankfurtu, je stavěno na základech, které je veřejnosti důvěrně známé od roku 2007. Tehdy byla na autosalonu v Ženevě prezentována nová, v pořadí druhá, generace vozu. Design byl přizpůsoben dobovému trendu, což přineslo oproti první generaci znatelné změny. Vůz přišel o charakteristické oblé světlomety, ponechal si však specifické vnější kliky dveří.
Pozvolna se dostáváme k zakladateli modelové linie Twingo, kterou je první generace vozu. Ta byla oficiálně představena v roce 1992 na autosalonu v Paříži. Pozoruhodné linie a oblé tvary podpořily úspěch a výraznou nadčasovost – vůz se bez výrazné změny (pomineme-li průběžné lehčí facelifty) produkoval dlouhých patnáct let v jedné generaci, což je v současné době velmi nevšední jev. Pro své rozpustilé tvary s notnou dávkou odvahy si získal oblibu, popularitu podpořil i vysoce variabilní interiér s barevnými detaily.
Čtěte všechny články na téma Renault
Foto a zdroj: Renault