13. září 2011 –– technika –– Jakub Sochor
Premiéra nového vozu Škoda MissionL na autosalonu ve Frankfurtu odhalila kompletní podobu designu vozu, který je předzvěstí sériového levného modelu. Vůz bude příští rok uveden na trhy v Evropě, Rusku a Číně, přičemž indičtí zákazníci se ho dočkají ještě letos.
Celek zdobí minimalistické tvary se zaměřením na jednoduchost a přímočarost. Na karosérii nenajdete žádné příliš komplikované prvky, i rozdělení jednotlivých ploch je vyvedeno jednoduše, přehledně a zároveň efektně.
Kreativním je proklad ploch v oblasti víka zavazadlového prostoru, konkrétně v okolí prohlubně pro registrační značku. Zde je prokládání ploch poměrně bohaté, avšak stále jednoduché a puristické.
Vůz představuje základní kámen modelové ofenzívy. Ta má automobilce podpořit růst. V porovnání s rokem 2010 rostou prodeje vozidel Škoda v průběhu prvních osmi měsíců o 18 procent, tedy na 583 600 vozidel.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TvO7NBZr25g[/youtube]
Video: Představení vozu Škoda MissionL na vizualizaci za jízdy
Realizace MissionL bude uvedena na výše zmíněné trhy, které zaznamenávají dynamický rozvoj. Jen v Číně se v období od ledna do srpna zvýšily prodeje na 148 862 automobilů, což představuje nárůst o 29 procent. Velmi strmé zvýšení prodejních čísel je patrné na trhu v Indii, kde Škoda prodala o více než 50 procent vozů více než ve stejném období v loňském roce.
Čtěte samostatný článek Škoda odhalila studii připravovaného vozu MissionL
Čtěte všechny články na téma Škoda Auto a Frankfurt
Foto a zdroj: Škoda Auto