25. září 2011 –– technika –– Jakub Sochor
Stánek americké automobilky Ford na frankfurtském autosalonu prezentoval studii Evos Concept. Vůz unikátních řešení a sportovních tvarů má pro automobilku Ford zvláštní význam – jde totiž o průkopníka nového tvarového směru, který vystřídá známý kinetický design.
Zatímco předchozí firemní styl se vyznačoval bohatými sériemi linek, dekorativních detailů, experimentů s lesklými detaily a mnohdy velmi razantním prokladem jednotlivých ploch, studie Evos Concept je vyvedena v čistším a méně členitém směru. I přesto však neskrývá emoce, které dává na odiv prostřednictvím převážně tenkých linek a citlivě volených detailů.
Velmi strmá příď s jednoduchou maskou chladiče kooperuje s úzkými světlomety. Čelní část vozu disponuje muskulaturou s pečlivým rýsováním, specificky sportovní výraz obsahuje méně chromu, než dřívější modely téže značky.
Atletickými proporcemi vyniká boční část karoserie, na které je vidět proměnlivost intenzity masivnosti dílů. Místa se sníženým reliéfem střídají objemnější partie, vše je pak zpestřeno dvěma dominantními linkami, přičemž jedna je vedena v úrovni horní části podběhů kol, druhá pak zušlechťuje oblast prahů.
Kabina obsahuje čtyři sedadla zajímavého designu. Kromě toho řidičova, které je červené, jsou ostatní bílá. Přístroje jsou orientovány na řidiče, k dispozici je dlouhý středový tunel. Patrně nejvýraznější zvláštností modelu je systém otvírání dveří. Ta nejsou zavěšena tradičním způsobem, ale otvírají se směrem nahoru a zároveň proti sobě.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=G0DvKW6Mcgk[/youtube]
Video: První jízda a podrobný pohled na vůz Ford Evos Concept
V médiích se objevují spekulace o tom, zda-li vůz nějakým způsobem ovlivní podobu budoucí generace modelu Mondeo. Je více než pravděpodobné, že vozidlo střední třídy dostane do vínku tvary nového designového jazyka, není ovšem jisté, je-li Evos Concept jeho vzorem.
Čtěte všechny články na téma Ford a Frankfurt
Foto a zdroj: Ford