4. října 2011 –– technika –– Jakub Sochor
Autosalon ve Frankfurtu nebyl oproštěn od zajímavých studií, které na podstatu automobilu nahlíží jiným úhlem pohledu. Jedněmi z nich jsou studie Urban Sportback a Urban Spyder, přičemž oba modely pohání elektronický motor.
Vzhledem k tomu, že vůz nevychází z žádného etablovaného modelu, lze konstatovat, že jde o autenticky futuristický projekt. Automobily jsou založeny na progresivním designu, který, ač je inovativní a pokrokový, odkazuje na již známé prvky, byť v jejich více či méně modifikované formě. Jedním z nich je červený boční pás, který ve filozoficky obdobné podobě známe ze supersportovního automobilu R8. Jde o prvek, který díky své výrazně červené barvě kontrastuje s bílou karoserií.
Nedílnou součástí designu Audi zůstává jednotná maska Singleframe. Pro model byla její podoba upravena, aby korespondovala s nevšedními tvary karoserie s uspořádáním sedadel 1+1. Vůz zpestřují diodová světla.
Patrně nejvíce specifickým prvkem je provedení kol. Ta mají velikost 21 palců a jsou umístěna po boku karoserie, což působí nekonvenčním dojmem. Vzhledu automobilu, který evokuje lehkost, odpovídají použité materiály. Ty jsou z velké části tvořeny plasty a vyztuženými uhlíkovými vlákny.
Interiér odpovídá sportovnímu zaměření vozidla – je velmi jednoduchý, až strohý. Není však bez zajímavých vlastností, mezi které patří například použití kontrastních barev.
Koncepty Urban Sportback a Urban Spyder nejsou jedinými elektromobily, které byly na frankfurtském autosalonu prezentovány. Městská vozidla zde zastupovaly kreace Volkswagen Nils, Opel RAK e či Smart Forvision. Každý z nich však představuje ojedinělé tvarosloví se specifickou filosofií.
Čtěte všechny články na téma Audi a Frankfurt
Foto a zdroj: Audi