3. listopadu 2011 –– technika –– Jakub Sochor
Podoba vozu Peugeot 208 již není zahalena tajemstvím a doprovázena spekulacemi. Produkt atraktivním způsobem reflektuje styl vizí Peugeot jako je koncept SR1 a prezentuje aktuální tvarový trend značky, jehož doprovodnými efekty je zušlechtění karoserie prvky s decentními zdobnými detaily a modifikace masky.
Je-li řeč o přídi, nelze nezmínit dominantní znak designu značky Peugeot poslední řady let. Je jím maska chladiče v rozměrném provedení, které prochází důkladnou transformací. Velikost je však i nadále zřejmá a výrazná, tvar je však členitější a bohatší na jednotlivé detaily. Unikátní řešení v podobě aplikace názvu výrobce na čelní část karoserie, jež byla užita u produktu 508, pokračuje i zde. Jde o velmi nevšední jev, který dotváří image výrobku potažmo i design automobilky.
Pozoruhodnosti architektury přídě pokračují kreativním vykrojením prostoru pro logo producenta. Tvary, bohaté na ostré zásahy a linky, prezentují světlomety sportovní vizáže. Citlivým detailem je chromované doplnění mlhových světel.
Boční partie jsou vyvedeny ve dvou verzích – třídveřové provedení zpestřuje zásah do povrchu karoserie v podobě prohloubení jejího reliéfu. Toto řešení by mohli mnozí připodobnit k výše zmíněnému zušlechtění přídě v oblasti loga. Linie oken je stylisticky doladěna lištou, jež dodává na energetičnosti. Oproti tomu pětidveřová varianta, ač zeje o poznání klidněji, také nepostrádá vizuální dynamiku.
Respektování tvarového jazyka Motion & Emotion na zadní části automobilu tkví kupříkladu ve svítilnách s velmi dekorativní optikou. Velmi nutné je připomenout opakování motivu z přídě – subtilní lišty s nápisem Peugeot. Třetí světlo nachází své místo v nárazníku, podobně jako model 206 v provedení před modernizací.
Přístrojová deska pracuje s členitostí. Část s výdechy ventilační soustavy je povysunuta do prostoru, nad čímž se nachází display. Celkové řešení lze nazvat nápaditým.
Francouzská značka má v oblasti malých sub-kompaktních vozidel nemalé zkušenosti. V této souvislosti lze hovořit o řadě modelů, které ukázkovým způsobem reprezentovaly svůj rozměrový segment. O každém také můžeme říci, že odráží tvarové vyznání značky v kontextu dané doby. Kupříkladu produkt 206, jehož tvary disponují notnou dávkou nadčasovosti, bývá označován za jeden z vizuálních symbolů novodobého segmentu B.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=opw5t15lc-I[/youtube]
Video: Krátké předvedení vozu Peugeot 208 v německých ulicích
Z hlediska soků z téže země zmiňme Renault Clio, který očekává příchod nástupce, a Citroën C3 (i přes odlišný styl vozidla 208 by mohla jeho třídveřová verze konkurovat vozu DS3).
Čtěte všechny články na téma auto a Peugeot
Foto a zdroj: Peugeot