6. listopadu 2011 –– technika –– Jakub Sochor
První generační vydání vozu Fiat Panda zdobily ostré hrany, její nástupce zvolil vertikální orientaci karoserie a nové provedení je zaměřeno na motivy takzvané squircle. Přesto všechny modely italské automobilky pojí spíše menší rozměry a vizuální hravost.
Oproti předchozí verzi lze říci, že nová Panda disponuje opticky vyšší mírou hmoty. Příď pracuje s novými prvky, které jsou nyní oblejší, než u předchůdce. Oproti němu byla u nové verze použita dvojice světel, tedy řešení zdánlivě evokující dvojici prvků u Fiatu 500 (byť v jiné podobě).
Karoserie pracuje s výše zmíněným tvarem takzvané squircle. Jde o geometrický útvar se zaoblenými rohy, jenž našel své místo na různých místech exteriéru. Jde o osobitý motiv, který lze označit za prvek, ucelující celkový design produktu.
Stylizovaný obrazec nalezl místo i v kabině, kde byl použit na volantu, ukazatelích, sdružených tlačítkách či hlavici řadicí páky. Přístrojová deska je stavěna v neobvyklé kompozici, kde střední část objímá spojený horní a spodní díl. Řadicí páka je, podobně jako u minulé generace, povysunuta do prostoru.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GUBZJLJrB0M[/youtube]
Video: Krátká prohlídka nového vozu Fiat Panda na rok 2012
Nová generace pokračuje v modelové linii, jíž založil produkt, navržený Giorgettem Giugiarem. Vozidlo bylo velmi hranaté a disponovalo velkým množstvím čistých ploch. Zcela nové tvarové pojetí prezentuje druhé generační vydání, jež v roce 2004 získalo titul COTY.
Čtěte všechny články na téma auto a Fiat
Foto a zdroj: Fiat