8. ledna 2012 –– technika –– Jakub Sochor
Do rozjetého vlaku modernizací v segmentu A naskakují další tři modely, tentokrát z produkce TPCA. Jde o produkty Citroën C1, Peugeot 107 a Toyota Aygo. Vozidla jsou vyráběna v českém Kolíně již od roku 2006. Automobily, jejichž nejnovější facelift je již druhým v pořadí, by měly jít do prodeje na jaře letošního roku.
Změny jsou nejvíce markantní na přídích, přičemž společným rysem je nově aplikace LED diod. Ačkoli jde o přiblížení současným standardům, ne každý automobil rozměrové třídy A tímto prvkem disponuje. Míra změn je u každého automobilu odlišná. Abecedně první z nich, Citroën C1, nabyl rozpustilejšího výrazu a opticky rozčlenil zásahy do nárazníku. Stále se však vymyká aktuálnímu trendu značky, jímž jsou tenké chromované linky napojené na logo.
Patrně nejvýraznější proměnu absolvovala příď Peugeotu 107. Vůz pokračuje v postupu své značky, který se vyznačuje rozměrovou redukcí masky a její tvarovou modifikací. Dalším, leč zdánlivě nenápadným, odkazem na nové estetické myšlení výrobce, je prohlubeň pod logem na kapotě.
Velmi decentní úpravy postihly Toyotu Aygo. Maska byla upravena, stejně tak nárazník a jeho průduchy. Diody jsou v případě Toyoty umístěny nejníže z celé trojice. V kabině došlo jen k dílčím úpravám. Jmenujme nový volant, pozměněnou hlavici převodovky či audiosystém s přehráváním formátu MP3.
DesignVid.cz nabízí video Peugeot 107 prodělal výraznou omlazovací kúru