7. května 2012 –– technika –– Zuzana Rybářová
Huet Brothers představili klasické závodní auto HB Coupe vycházející z podoby závodních Barchett. Pomocí moderní techniky vznikl retro vůz oplývající současnými kvalitními jízdními vlastnostmi. HB Coupe umožňuje zákazníkovi výběr řešení interiéru a kol pro jeho vlastní komfort a potřebu, díky čemuž se každý kousek stává originálem.
Paul a Tino Huetovi se narodili v 70. letech v Nizozemí. Po studiích založili v roce 1998 Classic Drivers Club a v roce 2003 přišli s nápadem výroby vlastního klasického auta, které o několik let později realizovali. Jeho design vycházel ze stylu aut Barchetta závodících v polovině 50. let po známých okruzích jako například Mille Miglia, Targa Florio nebo Le Mans. Mezi modely, které rozhodně ovlivnily celkovou podobu HB Coupe, patří dále Aston Martin DBR1, Maserati 300 S nebo Ferrari 412 S.
Oproti původním Barchettám podstoupilo HB Coupe několik podstatných změn. Je poháněno upraveným 2,5 litrovým motorem Triumph TR6 s hmotností 750 kilogramů, jehož převodovka má čtyři stupně ve formě H-vzoru. Na rozdíl od jejich předlohy, která měla 105 až 150 koní, motor HB Coupe má od 160 do 210 koní.
Karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken, jež zajišťují pevnost, odolnost a lehkost, karoserie váží pouhých 23 kilogramů. Kabina je vyrobena z hliníku, aby připomínala období 50. let. Zachovány zůstaly ruční spínače v kokpitu i útulné kožené sedačky. Přístrojová deska je plná hliníkových nástrojů, v přední části je otáčkoměr, měřič teploty a tlaku oleje. Ve středu najdete palivoměr, měřič teploty vody a rychloměr. I přes všechny inovace nemá HB Coupe posilovač řízení ani ABS.
Mezi další úpravy motoru patří odlehčený setrvačník, rychlejší vačková hřídel, větší ventily, závodní výfuk a je zde přidán i chladič oleje. Podvozek převzatý z Triumph TR6 byl snížen, bylo změněno zadní a přední zavěšení v souladu se závodními automobilovými normami, byly užity nadstandardní zadní bubny a přední brzdové kotouče maximalizující brzdný výkon, nastavitelné tlumiče, které lze snadno utlumit nebo vyztužit a také byl aktualizován přední stabilizátor k minimalizaci možnosti převalení.
HB Coupe je vyráběno ve třech verzích. Základní HB Coupe, sportovnější HB Coupe RR a závodní HB Coupe Race. Každý model je možné upravit na přání zákazníka, který může vybírat barvu karoserie, řešení interiéru i typ kol. V interiéru se jedná zejména o řešení palubní desky a podoby sedadel. Cílem HB Coupe je upravit klasiku dle požadavků, potřeby i vkusu zákazníka. Cena jednoho vozu se bude bude pohybovat od 68 500 do 82 500 euro, tedy asi od 1 700 000 do dvou milionů korun. První vozy vjedou na trh v roce 2014.
DesignVid.cz nabízí video HB odhalili první záběry svého připravovaného vozu
Čtěte všechny články na téma auto, doprava a retro
Foto a zdroj: Huet Brothers