4. června 2012 –– technika –– Jakub Sochor
Léta spekulací a neustálých dohadů o budoucnosti sportovního modelu firmy Renault přerušuje kreace Alpine A110-50, která se poprvé prezentovala při příležitosti Velké ceny Formule 1 v Monaku. Vůz rozvíjí odkaz vize DeZir a je postaven na platformě modelu Mégane Trophy.
Jméno Alpine se odvíjí od vozu A106 z roku 1955, který o čtyři roky později následovala dynamičtější představa o sportovním kupé v podobě A108. Avšak nejvěhlasnějším reprezentantem modelové linie je Alpine A110 z roku 1962. Prozatím posledním sportovním vozidlem značky, byť nejde o přímého pokračovatele vozu Alpine, byl atypický roadster Sport Spider z let 1995 až 1997.
Jak již bylo řečeno, sportovní vůz pokračuje v rozvíjení tvarosloví, jehož průkopníkem je studie DeZir z roku 2010. Příď pracuje s novou kompozicí, jež se pozvolna etabluje v sériové produkci, tvořenou propojením světlometů a prostoru pro logo výrobce. Tento celek, u jehož vzniku stál Laurens van den Acker, je v případě Alpine A110-50 doplněn technicistně zejícími světlomety LED, jež pracují s motivem kruhu. Jde o zjevný odkaz na slovutné kupé A110 z roku 1962, který je zároveň svébytným projevem retro-designu. Vozidlo je vyvedeno v modré barvě, což je další z paralel mezi modely, které od sebe dělí 50 let.
Boční část disponuje dynamickým dílem oranžové barvy, který sekunduje zadnímu spoileru. Sportovnost je zde vyvážena harmonickým vlněním v prostoru dveří, které je jedním ze symbolů nového tvarového myšlení Renaultu. Specifickým rysem exteriéru je splývavá záď zakončená klenutím. To je typické pro zadní část konceptu DeZir, přičemž první náznaky poněkud organického vlnění a práce s linkami lze vypozorovat u vize Ondelios z roku 2008.
Kabina karbonové karoserie se opírá o ryzí ergonomii. Přístrojová deska se vyznačuje autentickou sportovní strohostí a disponuje barevným displejem. Dramatickou atmosféru spoluvytvářejí bezpečnostní trubky a sportovní sedadla. Srdcem studie je 24ventilový šestilitrový agregát o objemu 3,5 litru produkující výkon 400 koňských sil. Automobil využívá trubkový rám a je oproštěn od elektronických bezpečnostních systémů.
Sériové provedení nové generace Alpine by mohlo představovat vyústění bohatých zkušeností společnosti Renault v oblasti automobilového sportu a úspěšné produkce sportovních hatchbacků divize Renault Sport.
DesignVid.cz nabízí video Renault Alpine A110-50 se ukazuje na animaci
DesignVid.cz nabízí video Renault Alpine A110-50 se předvádí za jízdy
Čtěte samostatný článek Renault DeZir je elektrický sporťák budoucnosti
Čtěte všechny články na téma sport, auto a Renault
Foto a zdroj: Renault