26. července 2012 –– technika –– Ondřej Krynek
Německá automobilka Audi představila facelift svého sportovního vozu R8 a na trh ho uvádí hned ve dvou provedeních a v několika verzích výkonu. Designérským experimentům se v Ingolstadtu naštěstí vyhnuli, a proto musíme počítat jen s malými úpravami interiéru i exteriéru vozu. Nejvýkonnější model má nové označení Audi R8 V10 Plus.
Historie modelu Audi R8 se píše od roku 2007, od něhož jsou postupně představovány nové výkonnostní verze vozu s malými designérskými obměnami. Od roku 2009 je nabízena i verze kabrioletu R8 Spyder a o rok později spatřila světlo světa i závodní verze R8 GT. Globálně jsou změny designu vozu jen velmi malé a zprvu je odhalí jen opravdoví znalci.
Nové jsou aktuálně především hlavní světlomety, které ve všech modelech vozu kompletně přesedlaly do LED technologií a kopírují tak zbylou linii automobilky. Malou úpravu prodělala i maska chladiče, přední nárazník i sání vzduchu. Na zádi najdeme opět nové LED světlomety, přepracovaný difuzor, nové koncovky výfuku i ukončení průduchů. Stejně kosmetické změny najdeme i v interiéru, kde se změnil středový panel, ovládací tlačítka pod volantem a v nabídce je i nová kůže Nappa pro čalounění nebo diamantové prošívání.
Nabízeno je opět několik variant výkonu vozu, přičemž základní verze R8 zůstala zachována s nahrazením za sedmistupňovou převodovku S tronic. Velkou novinkou je mírně odlehčený vrcholový model R8 V10 Plus s výkonem 550 koní, který částečně nahrazuje model GT. Desetiválec pod kapotou umožní zrychlení na sto kilometrů za hodinu za 3,5 sekundy a nejvyšší rychlost se pohybuje na 317 kilometrech za hodinu. Nejlevnější verze vyjde v Německu na 135 000 eur, tedy asi 3 400 000 českých korun.
DesignVid.cz nabízí video Nové Audi R8 a R8 Spyder se předvádí na okruhu
Čtěte všechny články na téma Audi
Foto a zdroj: Audi