2. srpna 2012 –– technika –– Ondřej Krynek
Malá čínská firma Bandit9 z Pekingu se věnuje ručnímu redesignu motorek, a to od návrhu až po konstrukci. V jejich dílně zatím uvízla čtveřice modelů, z nichž poslední má název Nero. Jde o starý model motorky Chang Jiang 750, kterému nechali jen konstrukci a motor a zbytek upravili podle svého. Výsledkem je krásný černý jezdec.
Název společnosti Bandit9 pochází z myšlenky, že bandité, piráti a psanci jsou králové inovace a individualismu. Tito bandité jsou však spíše nadšenci do umění. Nadšení se spojilo s vášní pro motorky a výsledkem je výroba vlastních modelů. Všechny jejich motorky jsou vyráběny ručně, od návrhů přes výrobu jednotlivých komponentů až po finální sestavení a vybroušení stroje k dokonalosti.
Prozatím Bandit9 sestavili tři motorky, které představili světu. První byla Loki, druhá Magnus a třetí aktuální Nero. Čtvrtou, která se právě konstruuje, je Atlas, jejíž tvář byla zatím jen poodhalena. Základem každého jejich modelu je starý čínský motocykl Chang Jiang 750, který byl vyráběn na základech ruského modelu Soviet IMZ z šedesátých let, a jehož předobrazem byla zase motorka BMW R71 z let čtyřicátých.
Poslední model Nero je tím nejstylovějším, co z dílny Bandit9 prozatím vyjelo. Motorka zachovává svou konstrukci, ale motor i převod hnací síly byl značně upraven. Vpředu i vzadu najdeme devatenáctipalcová kola o tloušťce pneumatiky čtyři palce a snad všechny další prvky byly upraveny nebo nahrazeny vlastními. Výsledek působí trochu retro, trochu industriálně, trochu syrově a hlavně nesmírně elegantně. Cena motorek od banditů se pohybuje okolo 45 000 čínských jüanů, tedy asi 150 000 českých korun.
Čtěte všechny články na téma motorka
Foto a zdroj: Bandit9