23. srpna 2012 –– technika –– Jakub Sochor
Range Rover lze označit za automobilového tradicionalistu, jehož klasické a léty prověřené proporce odolávají módním vlnám a zachovávají si osobitý styl. I konzervativní automobil jde však s dobou, což potvrzuje ztvárnění jeho čtvrté generace, která je ovlivněna nejnovějším tvarovým směrem své značky.
Automobil nezapře své předky, což je patrné prakticky ze všech stran karoserie. Příď disponuje tradičním schématem, jemuž dominuje svažující se maska chladiče, výrazné světlomety a mohutné rozměry. V nové generaci však přichází na řadu několik změn, jež zahrnují dynamické protažení světel směrem do boků karoserie a plastičtější masku.
Profil můžeme označit za hlavní identifikační element designu, neboť svými proporcemi evidentně odkazuje na předchozí tři generace automobilu, jehož první generační vydání bylo uvedeno v roce 1970. Jedním z výrazných prvků boční části je poměrně dlouhý zadní převis, jenž vyniká mezi běžně stavěnými SUV, dále rovná střecha a hladké plochy, které jsou oživeny lehce provedenými prolisy.
Kabina, ač v mnoha místech evokuje dosavadní provedení vozu, pracuje s moderními tvary včetně aplikace nových materiálu. Atypický středový panel se vyznačuje vertikálním tvarem, který patří mezi význačné rysy kabiny předchůdce. Zadní prostor pro nohy byl rozšířen o 120 milimetrů.
Vozidlo je oproti současnému modelu o 39 procent lehčí, což znamená mezigenerační hmotnostní redukci 420 kilogramů. S tím souvisí použití odlehčené celohliníkové skořepinové konstrukce. Nabídka pohonných jednotek čítá osmiválcový benzinový motor a dva dieselové agregáty TDV6 a SDV8. Prodej bude odstartován v říjnu letošního roku, přičemž technické informace a ceník budou zveřejněny před pařížským autosalonem.
DesignVid.cz nabízí video Range Rover čtvrté generace poprvé za jízdy na videu
Čtěte všechny články na téma auto
Foto a zdroj: Land Rover