20. ledna 2013 –– technika –– Jakub Sochor
Nejnovější generace legendárního kupé Porsche 911 s označením 991 se dočkává své závodní podoby pro seriál Porsche Mobil 1 Supercup. Charakteristické tvary se příliš nemění, posloužily spíše jako základ pro řadu dekorativních, zušlechťujících a aerodynamických prvků. Vozidlo bylo uvedeno ve Weissachu, kde se nachází vývojové středisko značky.
Na stavbě vozu se podílely kompozitní materiály – patří mezi ně členitý přední nárazník, do kterého, stejně jako na sériové verzi, zasahují diodová světla. Avšak dominantou exteriéru je mohutné křídlo, umístěné na zádi s propracovaným nárazníkem a výfuky, umístěnými doprostřed zadní části. Za zmínku stojí také rozšířené blatníky, dodávající karoserii stabilnější a sportovnější postoj.
Automobil pohání šestiválcový agregát umístěný naplocho o objemu 3,8 litru, který produkuje 460 koňských sil (338 kW) při 7500 otáčkách za minutu, přenášených pomocí šestistupňové sekvenční převodovky. Oproti minulé verzi je výkon posílen o deset koní.
Kabinu tvoří jedno závodní sedadlo s mohutným bočním vedením, sportovní volant, rozměrný středový panel s tlačítky a bezpečnostní rám. I přes ryze sportovní atmosféru lze v interiéru vypozorovat vliv sériového Porsche, a sice prostřednictvím základu přístrojové desky, jenž pochází z klasické verze modelu 911.
DesignVid.cz nabízí video Porsche 911 GT3 Cup ukazuje schopnosti na okruhu
Čtěte všechny články na téma Porsche
Foto a zdroj: Porsche