18. dubna 2013 –– technika –– Jakub Sochor
Vrchol nabídky firmy Citroën v podobě prémiové řady DS bude doplněn modelem typu SUV, jehož sériovou podobu naznačuje kreace DS Wild Rubis. Dlouho očekávaný koncept stojí na 21palcových kolech a experimentuje s tvary, čímž koresponduje s dosud uvedenými vozidly své řady.
Design vychází z loni uvedeného konceptu Numéro 9. Inspiraci najdeme zejména na přídi, která je tvořena maskou chladiče v šípovitém tvaru, jehož výběžky zasahují do diodových světlometů. Čelní část kombinuje mohutnost s propracovaností, která je dána zejména čirou maskou bez prokladu. Tento osobitý rys je v rámci automobilového designu velmi ojedinělý.
Karoserie je 4,7 metru dlouhá, 1,95 metru široká a 1,59 metru vysoká. V její boční části najdeme pečlivě vyrýsovanou hmotu pontonu, jejíž prolisy jsou v podobném provedení jako u modelu DS4 či DS5 – tvoří je výrazný průběh a opis předního blatníku, po čemž následuje navázání na přední světlomety. Vůz je dekorován chromovými doplňky, které zde tvoří prahová lišta a ližiny, jež pozvolna přecházejí do zadního karosářského sloupku.
Zadní partie kombinují hranaté tvary a měkké přechody. Zajímavostí jsou světla ve velmi členitém provedení, jejichž plasticitu umocňuje prohlubeň pod svítilnami, která je obdobou téhož prvku u Citroënu DS5. Výrazné koncovky výfuku jsou chromové a korespondují s výraznými rysy přídě. Pozoruhodným dílem je rovněž spoiler, který dodává celku na dynamice – v oblasti sportovně-užitkových vozidel jde o důležitý element, díky němuž je mohutná karoserie dynamičtější.
Sériová verze vozidla by měla být určena primárně pro čínský trh. DS Wild Rubis je předobrazem vozu, který – spolu s budoucími sedany střední a vyšší třídy – rozvíjí odkaz studie Numéro 9. Samotná řada DS je nyní tvořena hatchbackem DS3, kompaktním crossoverem DS4 a středně velkým křížencem DS5, který v současné době tvoří vrchol nabídky.
DesignVid.cz nabízí video Koncepční Citroën DS Wild Rubis se ukazuje za jízdy
Čtěte všechny články na téma Citroën
Foto a zdroj: Citroën