3. září 2013 –– technika –– Jakub Sochor
Primárním účelem velkoprostorového automobilu je nabídnout modulární interiér a dostatek odkládacích prostor. Avšak i mezi automobily kategorie MPV lze nalézt modely, jejichž součástí je kromě variabilní kabiny také emocionální design a poutavé detaily. Jedním z nich je Ford S-Max Concept, jehož oficiální premiéra proběhne na letošním autosalonu ve Frankfurtu.
Současná generace vozu S-Max byla představena v roce 2006 na autosalonu v Ženevě, kde zaujala dynamickým designem, díky němuž se z velkoprostorového Fordu stala sportovně laděná alternativa k etablovaným modelům kategorie MPV. Aktuální koncept naznačuje, jakým způsobem se bude příští generace vozu ubírat. Již nyní je zřejmé, že půjde o automobil s maskou chladiče ve stylu, který je typický pro aktuální designový směr Fordu.
Zmíněná Maska je jedním z charakteristických znaků konceptu – představuje dominantu přídě a svým stylem koresponduje se štíhlými světlomety. Čelní část je poměrně strmá, což vyniká při bočním pohledu na karoserii. Zajímavostí studie je rozměrné čelní sklo a citlivě navržený prolis pontonu, který zasahuje do zadních svítilen.
Přístrojová deska zaujme vertikálně orientovaným středovým panelem, který je přímo napojen na horní část desky s minimalisticky navrženou plochou. Sportovnost kabiny dotváří tříramenný volant a členité výplně dveří. Po technické a komunikační stránce je interiér vize S-Max vybaven systémem Ford Sync, který integruje ovládání rozličných funkcí uvnitř vozu. Pohon zajišťuje zážehový čtyřválcový motor o objemu 1.5 litru s technologií EcoBoost.
Čtěte další články na téma Ford a koncept
Foto a zdroj: Ford