22. září 2013 –– technika –– Jakub Sochor
Na autosalonu ve Frankfurtu byl oficiálně představen Renault Initiale Paris, v pořadí již šestý koncept francouzské značky, který je navržen dle nového tvarosloví. Jedná se o specifického křížence několika tříd, který poodhaluje budoucnost slavné modelové řady Espace a přináší svébytnou představu reprezentativního automobilu.
S názvem Initiale jsme se již setkali, a sice prostřednictvím futuristické limuzíny z roku 1995. Šlo o průkopníka nového designového směru, který se vyznačoval geometrickými tvary a nemalým množstvím ostrých hran, jež prokládaly čisté plochy a odvážná karosářská řešení – zejména záď s unikátní architekturou, která byla harmonicky napojena na ponton. Nová studie Initiale Paris je však navržena v jiném duchu – představuje syntézu vlastností majestátního sedanu, muskulaturní vzhled SUV a vzdušný interiér velkoprostorového vozu.
Vůz, nalakovaný fialovým odstínem s názvem Amethyst, rozvíjí tvarový směr Renaultu, mezi jehož domény patří maska chladiče s napojením na světlomety. Designeři si při navrhování exteriéru inspirovali rozličnými vzory, například ocasní ploutví letadla či Eiffelovou věží, jejíž motiv najdeme ve ztvárnění otvorů v náraznících, litých kolech a na podlaze. Nápaditost a smysl pro symboliku, jíž známe z nejnovějších francouzských studií, se nevyhnula ani kreaci Initiale Paris – střecha automobilu, zhotovená z plexiskla a hliníku, je opatřena mapou francouzského hlavního města.
Kabina kombinuje tmavé dřevo a hliníkové doplňky, to vše v moderním a organickém designu. Mezi specifika interiéru patří středová konzole, na jejíž konstrukci jsou připevněna sedadla, což umocňuje vzdušnost a prostornost kabiny. Neobvyklé spojení tradičního a moderního materiálu dotváří křivky užité na přístrojové desce a členitý design ukazatelů. Součástí palubní výbavy je audiosystém Bose, skládající se z třiceti reproduktorů a dvou subwooferů. Systém ozvučení, zhotovený speciálně pro studii Initiale Paris, zahrnuje dva reproduktory pro každé sedadlo, což zajišťuje plnohodnotné zvukové pásmo pro každého cestujícího.
Model je předvojem páté generace velkoprostorového vozu Espace, jehož aktuální generační vydání je produkováno již deset let. Je také pravděpodobné, že půjde o automobil, jenž odstartuje exkluzivní program Initiale Paris, s nímž by mohl Renault konkurovat vozidlům DS automobilky Citroën. Obecně vzato se však jedná o koncept, který posouvá hranice tvarového jazyka své značky o notný kus dál.
Čtěte další články na téma Renault, auto a koncept
Foto a zdroj: Renault