23. září 2013 –– technika –– Jakub Sochor
BMW si pro letošní frankfurtský autosalon přichystalo model i8, sportovní automobil kombinující futuristické tvary a dynamický jízdní projev. Jde také o důkaz toho, že i supersportovní vůz může být úsporný a ekologický – mnichovský model je totiž poháněn plug-in hybridem, který průměrně spotřebuje pouhých 2,5 litrů paliva na 100 kilometrů.
Vůz vychází ze stejnojmenné studie z roku 2011. Karosářský základ se oproti konceptu nemění – produkční model zaujme pozoruhodným vrstvením karosářských panelů, jež je patrné zejména v zadní části, kde je profil definován štíhlými zadními svítilnami. Členitost karoserie automobilu o délce 4 689 milimetrů, šířce 1 942 milimetrů a výšce 1 293 milimetrů přispívá aerodynamickým vlastnostem i8, jehož součinitel odporu vzduchu je 0,26.
Originální vrstvení povrchu pokračuje ve čtyřmístné kabině, kde ovlivňuje architekturu přístrojové desky, jež pracuje s dynamickými křivkami a modrým prošíváním čalounění. Tatáž barva je použita na lemování volantu, což koresponduje s modrými exteriérovými doplňky – například prahovými lištami či prolisem v zadním nárazníku.
Pohon vozu je složen ze spalovacího agregátu o objemu 1,5 litru s výkonem 231 koňských sil a elektrického motoru s výkonem 131 koní. Díky této kombinaci automobil dosahuje maximální rychlosti 250 kilometrů za hodinu a akceleruje z 0 na 100 kilometrů v hodině za 4,4 vteřiny. Celková hmotnost i8 je 1 490 kilogramů, přičemž vůz spotřebuje pouhých 2,5 litrů paliva na 100 kilometrů.
BMW i8 je po městském hatchbacku i3 dalším modelem série, jejímž poznávacím znakem je progresivní design s extravagantními doplňky a ekologický provoz. Takto stavěné vozy dokazují, že trend moderních vozidel s elektrickým pohonem se nevyhnul ani prémiovým výrobcům, díky čemuž jsme pravděpodobně svědky počátku nového paradigmatu v oblasti automobilismu.
DesignVid.cz nabízí video BMW i8 ukázáno za jízdy i živě ve Frankfurtu
Čtěte další články na téma BMW a auto
Foto a zdroj: BMW