1. listopadu 2013 –– technika –– Ondřej Krynek
V tureckém městě Konya začala jezdit první česká tramvaj ze závodu plzeňské společnosti Škoda Transportation. Stoprocentně nízkopodlažní model 28T se chlubí svým designem, jehož motivy byly inspirovány islámskou architekturou. Obousměrným soupravám nechybí ani klimatizace nebo zabudované Wi-Fi.
Po Praze a Brně, americkém Portlandu, polské Vratislavi, sardinské Cagliari, lotyšské Rize a maďarském Miskolci se české tramvaje ze závoru Škoda Transportation rozjeli i v tureckém městě Konya. První z šedesáti plánovaných souprav vyjela na testovací jízdy městem známým tančícími derviši.
Pětičlánková obousměrná tramvaj o délce 32,5 metrů vychází z modelu 26T určeného pro Maďarsko. Souprava je stoprocentně nízkopodlažní, má moderní elektroniku a výrazně výkonnější klimatizaci kvůli podnebním podmínkám. Škoda 28T splňuje nejnovější bezpečnostní normy, má nízké provozní náklady, chlubí se přehledným informačním systémem a kapacitou, která a pojme až 364 cestujících.
„Vozidla pro Konyu mohou jezdit spojené dvě dohromady jako vlak, mají vyšší pevnost a jsou vybavena automatickým spřáhlem pro snadnější spojení. Z důvodu plánovaného provozu ve 4,5 km dlouhém tunelu je tramvaj konstruována jako podpovrchová, tedy jako lehké metro. Z tohoto důvodu jsou také použity materiály splňující vyšší protipožární bezpečnost,“ řekl hlavní inženýr projektu nové tramvaje Jaroslav Kulhánek.
Čtěte další články na téma tramvaj a Škoda Transportation
Foto a zdroj: Škoda Transportation