3. února 2015 –– technika –– Jakub Sochor
Letošní autosalon v Detroitu byl dějištěm premiéry koncepčního Volkswagenu Cross Coupe GTE, hybridního vozu se sportovními proporcemi a designem, který pokračuje v linii nastolené předchozími sportovně-užitkovými studiemi značky. Model, postavený na modulární podvozková platformě MQB, kombinuje benzinový a elektrický pohon.
Exteriér koncepčního vozu rozvíjí rysy, jež byly uvedeny v souvislosti s tokijskou premiérou kreace Cross Coupé (2011) a které našly uplatnění i na dalších sportovně-užitkových vizích, konkrétně na předloňských prototypech CrossBlue, CrossBlue Coupe či na loňském modelu T-Roc. Charakteristickým znakem vnějšího designu jsou dva souvislé pásy, které integrují reflektory, masku a dekorační lišty do jednoho celku. S takto uspořádaným předním čelem vozu koresponduje propracovaný nasávací vstup v ploše nárazníku, jenž je rozdělen na tři samostatné části.
Ačkoli je automobil značen jako Cross Coupé, z hlediska karosářského pojetí se spíše jedná o kompozičně klasické SUV, byť s dynamicky zkosenými C-sloupky a tedy i ostrým spádem zadního okna. Se sportovním zdynamičtěním zadních partií kontrastují prvky, jež mají za úkol automobil vizuálně zmohutnit. Jde především o plastové lemy podběhů kol (mající rovněž čistě praktické, funkční předurčení) a vysoký ponton, který je modelován pomocí ostré linie (protínající kliky dveří) a energických vydutí, jež svým průběhem opisují tvar lemů blatníků.
Navzdory široké stavbě zadní části karoserie jsou tyto partie osazeny subtilními světly, která podobně jako u produkčních vozidel značky sestávají z drobných a geometricky jasně definovaných segmentů. Obě sdružené lampy dosedají na chromovanou linku, čímž je zádi propůjčen dojem kompaktnosti a propracovanosti.
Dvě pětiúhelníkové koncovky výfukové soustavy evokují sportovnost, s níž souvisí celkový výkon vozu činící 355 koňských sil, který plně odpovídá zaměření automobilu a jeho karosářské kategorii. Pohon studie zajišťuje benzinový šestiválcový agregát o objemu 3,6 litru a výkonu 206 kW, jemuž v rámci hybridního uspořádání asistují dva elektrické motory.
Čtěte další články na téma Volkswagen a auto
Foto a zdroj: Volkswagen