4. února 2015 –– technika –– Jakub Sochor
Jednou z pozoruhodných premiér letošního detroitského autosalonu byla nová generace Audi Q7, která je syntézou moderních technologií, interiéru s interaktivními technologiemi a charakteristického designu, který rozvíjí typické znaky Audi. Doplňuje je však novými technologiemi, mezi nimiž dominuje světelný systém Matrix.
Nový automobil ingolstadtského výrobce je generační obměnou modelové řady Q7, jejíž historie pramení v roce 2007, kdy byla uvedena její první generace. Ta spočívala v realizaci kreace Pikes Peak, od níž přejala proporční rozvržení, mohutnou čelní masku a koncová světla zasahující do plochy pátých dveří. Aktuální, v pořadí již druhá generace vozu tyto prvky pečlivě rozvíjí, přičemž odráží stylové proměny v současném designérském směřování značky, mezi nimiž dominuje diodová světelná optika Matrix a především nové pojetí masky chladiče.
Čelní nasávací vstup je v horních partiích doplněn dvěma ostrými výběžky, které jsou napojeny na kryty reflektorů a spoluutvářejí tak harmonický celek se vzájemně provázanými tvarovými prvky. Maska s šestiúhelným mohutným rámem je proložena sedmi štíhlými vodorovnými lamelami, čímž opouští zaoblený čtyřúhelníkový tvar nasávacího vstupu u předchozí generace. Na ni však navazuje užitím mohutných lemů blatníků a pozvolným spádem horní linie bočních oken.
Moderní přístup se promítl do interiéru, kde je podepsán pod přístrojovou deskou s horizontálním členěním a volantem s velmi subtilním středem. Palubní výbavu zahrnuje systém MMI all-in-touch, přístrojový panel s funkcí Audi virtual cockpit a systémová podpora pro Android Auto od společnosti Google a Apple CarPlay. Interiér lze na přání vybavit dvěma elektricky sklopnými zadními sedadly, jejichž prostřednictvím se promění kabina vozu v interiér se sedmimístnou konfigurací.
Při navrhování konstrukce byl kladen důraz na její lehkost, což souvisí s dvacetiletými zkušenostmi výrobce v oblasti konstrukčního novátorství. Hmotnost vozu se podařilo mezigeneračně redukovat o 325 kilogramů, k čemuž se vyjádřil Prof. Dr. Ulrich Hackenberg, člen představenstva Audi zodpovědný za technický vývoj: „Nové Audi Q7 potvrzuje naše kompetence a s hmotností sníženou o 325 kilogramů stanovuje nová měřítka. Je o 26 procent úspornější a v jeho výbavě nalézají uplatnění nejnovější asistenční systémy, informační a zábavní moduly a služby connect.“ Výsledná pohotovostní hmotnost je v případě modelu osazeného třílitrovým motorem TDI 1.995 kilogramů.
Zůstaneme-li u třílitrového dieselového agregátu, dodejme, že produkuje 200 kW (272 koňských sil), díky čemuž je vůz schopen akcelerovat z 0 na 100 km/h za 6,3 vteřiny. Užití hydraulických ložisek motoru zajistilo jeho klidný chod, což se příznivě projeví na akustických kvalitách interiéru. Další pohonnou jednotku představuje rovněž třílitrový agregát, tentokrát s technologií TFSI, který umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h během 6,1 vteřiny a maximální rychlost 250 km/h. Výkonnostní parametry činí 245 kW (333 k).
Čtěte další články na téma auto a Audi
Foto a zdroj: Audi