9. února 2015 –– technika –– Jakub Sochor
Modelová paleta francouzského Renaultu byla doplněna sportovně-užitkovým vozem Kadjar, který je v rámci hierarchie automobilů značky řazen mezi kompaktní SUV Captur a větší Koleos. Premiéra modelu, jenž bude nabízen s pohonem 4×4 nebo 4×2 a který tvarově odpovídá modernímu designovému směru značky, proběhne na autosalonu v Ženevě.
Emocionální designový směr Renaultu vstupuje do šestého roku své existence. V roce 2009 totiž nastoupil do čela designu této firmy Nizozemec Laurens van den Acker, který v pozici klíčové osoby tvarového směřování vozidel vystřídal Patricka le Quémenta. Prvním vozem navrženým dle zcela nového tvarosloví byl sportovní vůz DeZir, představený v roce 2010 na autosalonu v Paříži. Po něm následoval rodinný model R-Space, kříženec Captur, dodávkový model Frendzy, třetí generace hatchbacku Twingo či nové vydání vozu Espace.
Zatím posledním vozem s novým designem je SUV Kadjar, jehož základem je podvozková platforma CMF-C/D, navržená v rámci koncernu Renault-Nissan pro rozměrnější automobily. Terénně vyhlížející design je dán především výraznými lemy blatníků, mohutnými boky a plastovým obložením předního a zadního nárazníku.
Uvedeným aspektům sekunduje světlá výška 190 milimetrů, jíž doplňuje 18stupňový nájezdový úhel. Vůz o délce 4,45 metru, šířce 1,84 metru a výšce 1,6 metru rozvíjí design dosud produkovaných Renaultů a experimentuje s novými prvky, mezi něž patří zejména křivkové zakončení spodní hrany zadních oken.
Čtěte další články na téma auto a Renault
Foto a zdroj: Renault