10. února 2015 –– technika –– Jakub Sochor
Březnový autosalon v Ženevě bude dějištěm premiéry osmiválcového Ferrari 488 GTB, vozu, jenž doplňuje modelovou nabídku italského výrobce symbolických čtyřicet let po uvedení prvního Ferrari s osmiválcovým motorem umístěným uprostřed, modelu 308 GTB. V rámci výrobního programu se jedná o nástupce vozu s typovým označením 458 Italia.
Moderní karoserie, jež byla osazena vertikálními předními reflektory a tradičně kruhovými koncovými světly, je 4 568 milimetrů dlouhá, 1 952 milimetrů široká a 1 213 milimetrů vysoká. Vizuální energičnost návrhu je dána především klasicky rozvrženými proporcemi, jimž dominuje elegantně klenutá střecha kabiny, vsazené do pontonu s citlivě provedeným vykrojením hmoty. Tento útvar slouží jako základna pro vnější kliky dveří, nadto navazuje na nasávací mřížku nad zadními koly, jíž vyplňuje masivní horizontální příčka.
Výše uvedené zadní svítilny jsou vsazeny do tmavého plastového výlisku, což (spolu s odkrytými postranními partiemi světel) ozvláštňuje jejich konzervativní formu. Výsledek je neobyčejně plastický a koresponduje tak s neméně skulpturální boční částí vozu, jejíž efektní vzhled je spoluutvářen koly s pěti rozdvojenými paprsky. Dynamické vnější tvarosloví úzce souvisí s aerodynamickými vlastnostmi vozu, který má mezigeneračně o 50 procent větší přítlak a zároveň nižší odpor vzduchu. Nutno dodat, že autorem designu je Ferrari Styling Centre.
Automobil je poháněn osmiválcovým motorem o objemu 3,902 litru, jenž produkuje výkon 492 kW (670 koňských sil) při 8 000 otáčkách za minutu a točivý moment 760 Nm. Takto výkonný vůz, jehož hmotnost činí 1 370 kilogramů, akceleruje z 0 na 100 km/h za 3 vteřiny, přičemž zrychlení z 0 na 200 km/h proběhne za 8,3 vteřiny. Model dosahuje maximální rychlosti 330 km/h. Agregát, jehož emisní znečištění ovzduší je stanoveno na 260 gramů CO2 na kilometr, spotřebuje 11,4 litru paliva na 100 km.
Čtěte další články na téma Ferrari
Foto a zdroj: Ferrari