19. února 2015 –– technika –– Jakub Sochor
Francouzská značka DS, která po svém odloučení od Citroënu dostala plnou autonomii, představila modernizovaný vůz DS 5, jehož výstavní premiéra proběhne na letošním autosalonu v Ženevě. Vůz má přepracované přední partie, minimalizovaný interiér, nový modrý lak Encre a široké pole možností pro individualizaci.
„Vůz DS 5, který je označován jako koncept na kolech, představuje jedinečný výtvor expresivního a hypnotického stylu. Pro novou DS 5 jsme se rozhodli zachovat přednosti předcházející DS 5, které výrazným způsobem vytvářejí jeho identitu, a současně posílit principy DS. Nejsymboličtějším příkladem je pochopitelně přední maska!,“ říká Thierry Metroz, ředitel pro styl DS. Zmíněnou masku tvoří šestiúhelníkový útvar opatřený dvěma postranními subtilními výběžky, které přiléhají na kryty reflektorů a navazují tak na optiku předních světel. Z hlediska objemu se však příď příliš nemění, a to i přes zásadní přepracování motivu masky chladiče.
Interiér podstoupil minimalizaci, jež se projevila na snížení počtu ovladačů – například na středovém panelu ubylo hned 12 tlačítek. Redukce byla provedena aplikací dotykového displeje, který byl doplněn o funkci New Mirror Screen, spočívající v možnosti duplikace displeje chytrého telefonu pro praktické používání jeho aplikací. Palubní komfort spoluutvářejí výbavové prvky skýtající sedadla s masážní funkcí a možností uložení nastavení do paměti, hands free nastupování a startování, či například doprovodné osvětlení interiéru.
„Vůz DS 5 je již od začátku novou interpretací prémiového automobilu. Jde o vůz, který se od ostatních výrazně liší, je dokonce nezařaditelný! Pro mě jde o setkání elegance a technologie. Tato dvě klíčová slova platí pro novou DS 5 na 100 %. Poněvadž jak tomu často bývá v případě prémiových značek, i zde se vývoj ukrývá v detailech!,“ říká Eric Apode, produktový a vývojový ředitel značky DS. Dodejme, že modernizovaný vůz je poháněn agregáty o výkonovém rozpětí od 120 do 210 koňských sil. Nabídka zahrnuje rovněž pohonnou jednotku Hybride 4×4, jejíž emisní znečištění ovzduší bylo stanoveno na 90 gramů CO2 na kilometr, a to za spotřeby ve smíšeném režimu 3,5 litrů na 100 kilometrů.
Čtěte další stránky na téma auto a Citroën
Foto a zdroj: Citroën