6. března 2015 –– technika –– Jakub Sochor
Segment ostrých kompaktních hatchbacků doplňuje nová generace Hondy Civic Type R, jejíž dramatický design s velkým množstvím sportovních doplňků plně odpovídá technickým parametrům pohonné jednotky. Vůz, který byl uveden na autosalonu v Ženevě, zaujal také aerodynamikou, jež byla vyvíjena v aerodynamickém tunelu určeném pro monoposty F1.
Novou Hondu Civic Type R pohání dvoulitrový agregát o výkonu 310 koňských sil a 6 500 otáčkách za minutu, díky němuž vůz akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,7 vteřiny. Pozoruhodným dynamickým výkonům automobilu sekundují vnější tvary, které vycházejí z běžné verze kompaktního hatchbacku. Karoserie je však doplněna sportovními prvky, jež zahrnují mohutné zadní křídlo, upravené lemy blatníků, modifikovaný přední nárazník či zadní difuzor.
Emocionalitu designu umocňují červená sedadla a brzdové kotouče o průměru 350 milimetrů, které dodala společnost Brembo. Vůz stojí na 19palcových kolech s pěti rozdvojenými paprsky a pneumatikami o velikosti 235/35. Zvláštní důraz byl kladen na aerodynamické kvality automobilu.
Plynulé obtékání vzduchu po karoserii prověřilo testování, které probíhalo v aerodynamickém tunelu používaném při vývoji pohonných jednotek monopostů Formule 1. Maximální rychlost Civicu Type R činí 270 kilometrů za hodinu.
Čtěte další články na téma auto a Honda
Foto a zdroj: Honda