13. března 2015 –– technika –– Jakub Sochor
V prostorách autosalonu v Ženevě si odbyla evropskou premiéru Alfa Romeo 4C Spider, otevřený automobil čerpající z tradice sportovních roadsterů italské značky. Vůz tvoří monokok z uhlíkového kompozitu, který je inspirován konstrukcí monopostů Formule 1. Ve výstavní expozici Alfy Romeo jej doplnil klasický model Alfa 1900 Sport Spider z roku 1954.
V expozici ženevského autosalonu byly představeny hned dvě ukázky modelu 4C Spider. Zatímco první z nich byla lakována žlutým odstínem s označením Prototype, druhý model představoval exemplář opatřený třívrstvým bílým lakem s názvem Madreperla White, s nímž kontrastovala černá podlaha expozice. Na autosalonu byl uveden také model s třívrstvým červeným lakem Rosso Competizione.
Vůz je poháněn zážehovým přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,75 l, který využívá přímý vstřik paliva, mezichladič stlačeného vzduchu a dvojité variabilní časování ventilů CVVT. Tato pohonná jednotka spočívá v celohliníkové konstrukci a umožňuje maximální rychlost 257 km/h, akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy, příčné zrychlení 1,1 g a zpomalení při brzdění až 1,25 g. Celková hmotnost vozidla, která činí 895 kilogramů, je rozložena optimálně – 40 % na přední a 60 % na zadní nápravu.
Na lehkosti automobilu se podílí především užití uhlíkového kompozitu, hliníku či vysokopevnostní oceli. Cena vozu činí na všech evropských trzích kromě Švýcarska stejnou částku, a sice 52 206 eur. Součástí nabídky je široké pole individualizace, které zahrnuje stíněné bi-xenonové světlomety či například žlutý lak karoserie s názvem Prototype Yellow kombinovaný s černou kůží (nebo černou kůží a mikrovláknem) a žlutým prošíváním.
Čtěte další články na téma auto a Alfa Romeo
Foto a zdroj: Alfa Romeo